Nova blokada - strategije otpora i perspektive besplatnog obrazovanja
Studenti su katalizator frustracije ove zemlje, a blokada je legitimno ostvarenje direktno demokratskih procesa
"Nova blokada - strategije otpora i perspektive besplatnog obrazovanja" naziv je tribine održane večeras u Novinarskom domu na kojoj je, kao pozitivan rezultat studentske blokade, istaknuto ponovno otvaranje javne rasprave o problemima visokog školstva.
Tribina je održana u organizaciji tjednika "Novosti", a sudjelovali su predstavnici studenata, profesori te osobe iz kulturnog života Hrvatske.
Profesorica Andrea Zlatar-Violić kao uspjeh blokade vidi javnu artikulaciju problema iako je sama blokada proizvela negativne komentare. Po njezinim riječima, ta je metoda jedan od načina neposredne demokracije i legitimna je, posebice zato što od posljednje studentske blokade nije provedena javna rasprava o problemima obrazovanja.
Istaknula je da se zahtjevi studenata za besplatnim školovanjem trebaju braniti, pri čemu je podsjetila kako se Hrvatska deklarira kao socijalna država "iako po načinu kako živimo ona to nije". Razočarana je, rekla je, time što je potpora nastavnika studentskoj akciji "puno manja nego prije pola godine, kada je održana prva blokada", a razlog tome vidi u partikularnim interesima.
Goran Radman (Sveučilište "Vern") načelno podupire studente i protivi se komercijalizaciji javnog obrazovanja. Zahtjev za besplatnim obrazovanjem drži nerazumljivim, a, kako je rekao, bliža mu je ideja za slobodnim obrazovanjem bez institucionalnih zapreka. "Pitanje blokade je pitanje taktike koja nije osmišljena do kraja", rekao je.
Nino Raspudić (Filozofski fakultet) protivi se blokadi kao metodi jer ona truje međuljudske odnose na fakultetu. "Vlast nije briga što nema nastave na Filozofskom, a jedine žrtve su nastavnici i studenti koji žele slušati predavanja", rekao je Raspudić i dodao kako bi volio da blokada uspije, ali ipak očekuje "postrevolucionarnu depresiju" kao nakon blokade koja je bila u proljeće.
Za pisca Igora Štiksa blokada je prvorazredni politički događaj, zapravo građanska, a ne studentska pobuna. "Studenti su katalizator frustracije ove zemlje", istaknuo je Štiks zauzimajući se za preispitivanje prioriteta u raspodjeli novca u proračunu koji neće biti na štetu izobrazbe. (hina/metro-portal)
Novi komentar