Nevjerojatni načini kako vam Internet podmuklo zadire u intimu
Dok bezbrižno surfate bespućima interneta netko vrijedno prikuplja podatke o vama, a sve kako bi vas rastavio od vašeg teško stečenog novca
Internet je predivna stvar koja nam olakšava i obogaćuje svakodnevni život, no on, kao i većina stvari u našem okruženju, ima svojih mana. Jedna od nuspojava bezbrižnog surfanja webom je da za sobom uvijek ostavljamo trag. Upravo sada, dok čitate ove retke, netko je saznao jako puno o vama i vašim navikama, a te informacije služe za ništa drugo doli otimanja vašeg novca, bilo kreiranjem reklama koje djeluju na vašu podsvijest, bilo krađom bankovnih podataka.
Iako vas možda i nije briga što netko zadire u vašu intimu, budite sigurni da i najtrivijalnije stvari o vama nekome vrijede puno.
Ako koristite Foursquare, ili drugu aplikaciju koja objavljuje vaše kretanje na internetu, prvenstveno morate znati da vaše prijatelje stvarno ne zanima gdje se nalazite, u kojem kafiću ispijate kavu ili gdje vježbate. Iako te informacije nisu bitne vašim poznanicima, one su ekstremno važne ljudima koji vam žele prodati stvari.
Oni žele znati gdje idete, koliko tamo ostajete i po mogućnosti što tamo radite kako bi vam što lakše uvaljali neki proizvod koji, gle čuda, odgovara vašim potrebama.
Osim što Internet prati svaki vaš korak, on vašim prijateljima otkriva stvari koje bi možda htjeli zadržati za sebe. Iako vam možda nije stalo to što će neki Kinez ili Amerikanac na drugoj strani planete saznati da ste pregledavali oglase za lubrikante, vjerujemo da tu informaciju baš i ne bi htjeli podijeliti s ljudima koje poznajete.
No, to se može dogoditi i događalo se. Naime, Nick Bergus je iz šale na društvenoj mreži objavio link na oglas u Amazonu o prodaji 200 litara lubrikanta, a to ga je pretvorilo, bez njegovog dopuštenja, u zaštitno lice sponzoriranih oglasa na Facebooku.
Vjerovali ili ne Internet čak može predvidjeti s kime ćemo se sprijateljiti, a sve zahvaljujući slovenskom znanstveniku. Dr. Jure Leskovec pomoću sofisticiranih algoritama i podataka koje ostavljamo na webu može s 50-postotnom preciznošću pogoditi koga ćemo dodati za prijatelja na Facebooku.
Društvene mreže su oduševljene njegovim radom i traže načina kako ga unaprijediti da odgovara njihovim potrebama. Uskoro bi mogao doći dan kada ćemo se iz noćnih izlazaka vračati s deset novih prijatelja na Facebooku bez da smo ih sami dodali.
Novi komentar