« Hrvatska
objavljeno prije 15 godina i 1 mjesec
DAMIR BAJS:

Najvažnije je zadržati konkurentnost i vratiti domaćeg gosta

POGLEDAJTE VIDEO - ministar turizma predstavio je rezultate protekle sezone i najavio strategiju za sljedeću

Fotografija vijesti
Fotografija vijesti (Dragan Matić/Cropix/Infopunkt)
Više o

Damir Bajs

,

turistička sezona

,

turizam Hrvatska

Na današnjoj konferenciji za novinare ministar turizma Damir Bajs naglasio je kako je glavni zadatak hrvatskog turizma iduće godine dobro pripremiti turističku sezonu, zadržati konkurentnost i vratiti domaćeg gosta.

Iako je 2009. započela katastrofičnim predviđanjima, turistička sezona nije podbacila čemu svjedoče podaci Državnog zavoda za statistiku za prvih 10 mjeseci ove godine.

Turistički dolasci bilježe pad od 3 posto a broj noćenja 1 posto čime je Hrvatska na drugom mjestu u konkurenciji mediteranskih zemalja, iza Turske.

Zabrinjava podatak da je domaćih turista bila samo 13 posto naspram 87 posto stranih.

Ministar ističe da je paradoksalno to što su konkurentske zemlje spasile sezonu upravo zahvaljujući domaćim turistima, a naši su zakazali.

''Najvažniji cilj domaćeg turizma za 2010. godinu je vratiti domaće turiste i sačuvati povećani tržišni udio u međunarodnom turističkom prometu", istaknuo je Bajs i najavio neke od mjera kojima se to namjerava postići.

Podsjetio je da će konkurencija za to imati znatno veća sredstva, iako je proračun ministarstva turizma povećan sa 226,6 na 236 milijuna kuna.

''2010. godinu ponovo će obilježiti last minute rezervacije, strani gosti, a bliska odredišta bit će traženija od dalekih putovanja", rekao je Bajs i dodao da se očekuje blago poboljšanje u hotelskom sektoru iako će glavni oslonac i dalje biti kampovi, marine i privatni smještaj.

Svjetska turistička organizacija dala je procjenu za narednu turističku godinu, predviđa se blagi oporavak turističkog sektora od 1 do 3 posto. ''To je jedina procjena koju imamo, za Hrvatsku je još prerano raditi prognoze", rekao je Bajs.

Istaknuo je važnost promidžbe na internetu koja se do sad pokazala iznimno dobrom i u 2010. namjerava se uložiti oko 15,5 milijuna kuna za internet oglašavanje.

Važan korak je i izrada Strategije hrvatskog turizma koja je počela u sklopu Dana hrvatskog turizma u Bolu na Braču.

18.12.2009. 15:58:43
Novi komentar
nužno
nužno