Na trgovačke lance otpada 70% prodaje
Hrvatski građani sve manje kupuju u malim trgovinama
Najveći dio prodaje robe široke potrošnje u Hrvatskoj, oko 70 posto, odvija se u trgovačkim lancima, dok udio malih trgovaca trenutačno iznosi oko 30 posto, s tendencijom daljnjeg pada, pokazalo je istraživanje o potrošačkim navikama koje je provela agencija za istraživanje tržišta GfK.
Premoć lanaca
GfK je istraživanje ‘Shopping Monitor 2007’ proveo u studenome 2007. godine osobnom anketom u kućanstvima, a njime je obuhvaćeno 849 ispitanika, odnosno kućanstava.
Rezultati istraživanja također pokazuju da se, prema osobnoj ocjeni količine novca potrošenog po trgovačkim lancima, više od 65 posto novca potroši u supermarketima.
No, iz GfK napominju da postoje određena odstupanja od tog prosjeka analiziraju li se podaci po regijama.
PreferencijeKod malih trgovaca kupuje još 30 posto građana, ali s tendencijom daljnjeg pada, a najvažniji kriteriji odabira lanaca hrvatskim kupcima su blizina, širina ponuđenog asortimana i prihvatljivost cijena.
Kao razloge odabira trgovine u kojoj će kupovati, najveći dio ispitanika pak navodi blizinu stanovanja ili radnog mjesta, širinu ponuđenog asortimana i prihvatljivost cijena. Sva tri elementa izrazito su važna za oko 60 posto kupaca.
Istraživanje GfK pokazuje i da su hrvatski potrošači s vremenom navikli na privatne marke trgovačkih tvrtki, pa tako više od 50 posto ispitanih potrošača kupuje neke od proizvoda privatnih marki, dok su njih 10 posto redovni kupci takvih proizvoda.
Većina kupaca, više od 80 posto, prima promotivne letke trgovačkih kuća, ali tek ih oko 50 posto i pročita te letke, a njih oko 15 posto odgovara i da kupuje proizvode koji se u njima promoviraju. Iz GfK pritom navode kako je to najčešće u trgovačkim formatima kao što su ‘cash & carry’, hipermarketi i supermarketi. (HINA)
Novi komentar