« Zagreb
objavljeno prije 9 godina i 3 mjeseca
AMBLEMI PREKO SAVE

Mostovi postaju zaštitni znakovi Zagreba

Zagreb ima 12 većih mostova, a u bližoj budućnosti planirana je gradnja još dva mosta koji će dodatno povezati grad

Domovinski most
Domovinski most (Wikipedia)
Više o

domovinski most

,

kralj harald V

,

Jadranski most

,

most Jarun

Iako im je primarna svrha spojiti dijelove grada koje dijeli Sava, osim prometne uloge, zagrebački mostovi proteklih godina postaju pravi gradski amblemi. Za svakog su graditelja prava poslastica, no rijetki su oni koji taj svoj san i ostvare.

Zagreb ima 12 većih mostova, dva su upisana u aktualne gradske projekte koji će se prvi graditi. Struka ističe da ih Zagrebu nedostaje barem još desetak. Zato veseli svaka najava radova pa makar se radilo samo o obnovi. Iz Hrvatskih željeznica najavili su obnovu mosta Jakuševec. Njegova sanacija trebala bi biti gotova do početka prosinca, kada na snagu stupa željeznički vozni red 2010./2011., prema kojemu će se rasteretiti preopterećeni Glavni kolodvor.

Jedan od najstarijih je Podsusedski most, čija je prva varijanta sagrađena 1884. Obnovljen je 1979., a kompletno presvučen novim asfaltom preklani. Najnoviji je Domovinski most. To je zasad najveći most i u Zagrebu i u Hrvatskoj. Neobičan je po filigranskoj konstrukciji, odnosno središnjem dijelu, gdje je konstrukcija ovješena na dva pilona i kabele.

Novim je sjajem, potpuno obnovljen prije tri godine, osvanuo i Jankomirski most. Sagrađen je i još jedan uz njega, zrcalni postojećem. Pet mostova te je godine dobilo i svečanu rasvjetu, što je stajalo 150.000 kuna.

Problematičan most Sava Jakuševac

Prvi na listi prioriteta koji bi se trebali graditi i čije smo projekte već vidjeli su mostovi Jarun i Bundek. Procjene cijena njihove gradnje kreću se oko vrtoglavih sto milijuna eura.

Nakon što je početkom prošle godine utonuo jedan od potpornih stupova željezničkoga mosta Sava Jakuševac, zbog čega su se uleknuli mosna konstrukcija i kolosijeci, odvijanje prometa preko njega više nije bilo moguće. Most je privremeno zatvoren za promet, a svi teretni vlakovi otada voze pomoćnim prijevoznim putom preko Glavnog kolodvora. Najprije treba sanirati utonuli potpornjak, a potom popraviti oštećenu mosnu konstrukciju i kolosijeke.

>>Propao savski most kod Žitnjaka

Hidrografskim snimanjima ustanovljeno je promijenjeno stanje korita rijeke Save pa će se sagraditi i dva potporna praga za sprječavanje daljnje erozija šljunka s dna. Radovi bi trebali početi ovih dana, a stajat će oko 30 milijuna kuna.

Čitajte Online-Zagreb.hr Mostovi postaju gradski amblemi

11.07.2010. 19:00:00
Novi komentar
nužno
nužno