« Metro World News
objavljeno prije 13 godina i 7 mjeseci

Moda s pet osjetila

Kenzo Takada otkriva čari ‘nove kreativnosti’

Fotografija vijesti
Fotografija vijesti (AFP)
Više o

moda

,

Sao Paulo Fashion Week

,

Kenzo Takada

,

Oskley

,

Companhia Maritima

,

Fause Hauten

,

LVMH

,

Gokan Kobo

Kenzo Takada, 69-godišnji dizajner i osnivač marke Kenzo u Sao Paolu održao je zanimljivo predavanje povodom Sao Paolo Fashion Weeka. Sada sjedokosi Kenzo, odjeven u tradicionalnu japansku odjeću, pričao je o brazilskoj modi i svojoj karijeri.

• Kako vam se svidio Sao Paulo Fashion Week?

- Vidio sam tri revije na kojima su se prikazala tri različita stila što je odlično. Prva revija Oskleya predstavila je casual odjeću. Upotreba boja i materijala je bila zaista vrlo originalna. Druga je revija bila Fause Hauten koja je prikazala ženstvenije modele, a treća Companhia Maritima s kupaćim kostimima i bikinijima. No, držim da danas nema razlike između mode u Sao Paolu, Parizu ili Tokiju. Danas svugdje postoji zaista različiti modni stilovi.

• Sedamdesetih godina ste predstavili svoju prvu modnu reviju u Parizu, a jedan se vaš model pojavio na naslovnici magazina Elle. Tada ste postali modna zvijezda, no bilo je to i poprilično teško razdoblje za vas.

“Držim da danas nema razlike između mode u Sao Paolu, Parizu ili Tokiju, iako svagdje postoje zaista drugačiji modni stilovi.” 

- Sedamdesetih sam kreirao sve ono sam i želio, no financijska je situacija u mojoj tvrtki bila poprilično loša. Tek u osamdesetima sam počeo govoriti o financijskom zdravlju svoje tvrtke i ona je poprilično narasla. Tada sam često slušao kritike kako postajem previše komercijalan. Dakle, uvijek postoje pozitivne i negativne strane, dobra i loša vremena. Krajem osamdesetih moja odjeća više nije bila toliko trendy kao što je bila i to je bilo teško vrijeme.

Godine 1990. i 1991. moja su dva prijatelja, koja su bila odgovorna za administraciju tvrtke, umrla. A o tom dijelu posla nisam znao baš ništa. Stoga sam dvije godine kasnije prodao svoj brand grupi LVMH i nastavio raditi sve do 1999. godine kada sam uzeo dugi godišnji odmor. Jednostavno sam se umorio od mode i odlučio sam sebi za osamdeseti rođendan pokloniti odmor. Godine 2000. sam potpuno napustio brand za koji su počeli raditi drugi dizajneri.

• Kako je raditi u vašoj tvrtki Gokan Kobo?

- Taj sam brand osnovao 2005. godine. Tu ne koristim niti svoje prezime, niti ime Kenzo, naravno zbog autorskih prava. Gokan Kobo znači ‘radionica pet osjetila’. To je marka kućanskih predmeta, namještaja, posuđa i odjeće... Jedna druga vrsta kreativnosti. 

Piše: Piše: Lia Hama, Metro Brazil
04.07.2008. 03:51:35
Novi komentar
nužno
nužno