« Hi-tech
objavljeno prije 15 godina i 5 mjeseci
djeca budućnosti

Mobitel - prokletstvo ili blagoslov?

Nizozemski znanstvenik tvrdi da su mobiteli ključni za razvoj obrazovanja

(Getty Images)
Više o

internet

,

mobiteli

,

mobilna tehnologija

,

učenje

,

korisnici interneta

,

elektronski mediji

,

obrazovanje djece

Većina profesora danas vidi mobitele u učionicama kao smetnju, ali Dr. Marcus Specht sa sveučilišta Open Universiteit Nederland tvrdi da su upravo oni ključ za nove, personalizirane metode učenja.

Danas ljudi svih dobnih skupina koriste mobitele u gotovo svim dnevnim aktivnostima. Omogućeno im je da pristupe informacijama u bilo kojem trenutku. „Učenici budućnosti tražit će pomoć u učenju koja odgovara njihovoj situaciji ili kontekstu. Ništa više. Ništa manje. I željet će je u trenutku kad se pojavi potreba. Ne prije. Ne kasnije. Mobilna tehnologija igrat će ključnu ulogu u učenju", kaže Dr. Specht.

Preko 50% svjetskog stanovništva koristi mobitele. Djeca koja odrastaju uz kompjutere, Internet i mobitele koriste mobilne medije za neformalno učenje. Ti mediji neizostavan su dio svakodnevice i utječu na način na koji nove generacije komuniciraju, žive i uče. Ključno je pitanje što ta sveprisutnost tehnologije i informacija znači za učenje i treba li možda preispitati tradicionalne modele obrazovanja.

Zbog toga što današnja djeca uče na drukčiji način, ustaljene će metode poučavanja i modeli obrazovanja uskoro postati neefikasni i neupotrebljivi. Zagovornici mobilnih tehnologija i kontekstualnog učenja smatraju da je krajnje vrijeme da se ti koncepti počnu prilagođavati potrebama mlađih generacija.

U stvarnosti je situacija sasvim suprotna - obrazovni sustavi su čak i u razvijenim zemljama nefleksibilni i izgrađeni na tradicionalnim metodama i konceptima. To predstavlja problem jer internet generacija odrasta u radikalno drukčijoj okolini, koja ih potiče da različito percipiraju svijet oko sebe te ih uči da pohranjuju informacije na sasvim drukčiji način.

Kako bi opisao uzorke potpore mobilnih medija u kontekstualnom učenju, Dr. Specht je razvio konceptualni model koji će prezentirati na simpoziju s temom mobilnog učenja na sveučilištu u Heerlenu.

 

10.09.2009. 20:41:31
Razgovor RSS komentara novi komentar ↓
  1. avatar
    admin
    27.11.2009. 14:23


    pronađi razlike :)
  2. avatar
    admin
    27.11.2009. 14:25
    zakaj nemrem editirat svoj komentar? ne vidi se link
Novi komentar
nužno
nužno