Korisnici skeptični prema oblacima
Što je Cloud Computing i čega se zapravo najviše boje korisnici
Cloud Computing je, pojednostavljeno govoreći, alokacija podataka, programa i poslovnih procesa na internet. Cloud na engleskom znači "oblak". Ogromne baze podataka više nisu "vezane" uz određena računala, njih se, preko weba, može koristiti s bilo kojeg mjesta na Zemlji. Sve što je potrebno je veza s internetskom mrežom. "Cloud" je glavna tema sajma informatičke tehnologije (IT) CeBIT u Hannoveru.
"PC arhitektura je prošlost, počela je post-PC-era", tvrdi šef Deutsche Telekoma René Obermann na CeBIT-u. Tržišni potencijal pružanja usluga preko interneta je ogroman, a Telekom želi igrati važnu ulogu na tom području - i naravno: želi dobro zaraditi. Njemačko udruženje IT-industrije Bitkom procjenjuje da će tržište za Cloud-usluge samo u Njemačkoj u tekućoj godini porasti za 47% na oko 5,3 milijardi eura.
"To možemo potvrditi", kaže za DW Volker Smid, šef Hewlett Packarda u Njemačkoj i dodaje: "Čim jedan tržišni segment raste, to je znak da opada klasični način konzumacije IT-a. Ako se IT "seli" u Cloud, to istovremeno znači da se mijenja i klasični IT. Inače ni taj rast ne bi bio moguć."
Ključni klijenti
Hewlett Packard (HP) je američki koncern kojeg većina korisnika IT-usluga poznaje kao proizvođača računala (PC-a i prijenosnih uređaja), odnosno štampača. HP ima sve što je potrebno za konstrukciju "oblaka" na webu: server, mrežu, medije za pohranjivanje podataka i software. Smid je uvjeren: "Cloud će do krajnjih korisnika doći samo ako se u Njemačkoj u razvoj ovog trenda uključi i srednje velike firme, odnosno kuće koje se brinu oko računarskih sustava."
Za Cloud postoje dobri argumenti - iz kuta gledanja samih korisnika. Većina od 3,6 milijuna registriranih poduzeća u Njemačkoj su srednje velike tvrtke. Do sada su one bile primirane na formiranje vlastitog IT-a. Iako taj posao nije bio njihova kompetencija. IT-branša, koja nudi usluge u "oblacima", mora sad uvjeriti svoje mušterije da će ih Cloud-Computing rasteretiti onih zadataka,koji su im ionako "strani".
Ključ poslovnog uspjeha
Svejedno u sektoru srednje velikih poduzeća postoji skepsa da se vlastite, vrlo osjetljive podatke, poslovni model i know-how "povjeri" nekom drugom. Volker Smid ima razumijevanje za skepsu: "Svake godine količina podataka raste za 45%. Značaj IT-a stalno raste. To znači da se s vremena na vrijeme mora preispitati koristim li ja IT danas onako da je moj IT još uvijek siguran kao i prije deset godina? IT je danas postao puno kritičniji faktor za poslovni uspjeh, puno kritičniji nego prije deset, petnaest godina."
Zato je važno pridobiti povjerenje korisnika u modernu informacijsku tehnologiju. To je druga velika tema na CeBIT-u. Sajam se želi "obračunati" sa skepsom koja vlada u sektoru srednje velikih poduzeća kad se radi o sigurnosti podataka Cloud Computinga. Obzirom na brojne skandale s podacima, koji su potresli brojna poduzeća u proteklim mjesecima i godinama, to je doista važno i nužno - kako ne bi patili odnosi s potencijalnim mušterijama.
Sudeći po studiji koju je na CeBIT-u predstavio Bitkom, oko 70% korisnika ne pohranjuje svoje podatke online zato što im je to prekomplicirano ili ne vide izravnu korist. Svaki drugi korisnik koji ne želi imati posla s novom tehnologijom, to čini iz straha od zlouporabe podataka, odnosno njihovog gubitka. Ralph Haupter, šef Uprave Microsofta u Njemačkoj: "Povjerenje se mora zaslužiti svaki dan. Zato je važno da je naš moto na sajmu 'managing trust'. Na tome moramo ozbiljno poraditi i privatnim klijentima, odnosnom krajnjim korisnicima, pokazati što mi to radimo."
Novi komentar