« Hrvatska
objavljeno prije 15 godina i 4 mjeseca
provociranje slabijih

Konzum će biti kažnjen zbog nogometne reklame

Konzum je u reklami povodom utakmice Engleska-Hrvatska diskvalificirao konkurente Billu i Lidl i time prekršio kodeks oglašavanja

Fotografija vijesti
Fotografija vijesti (Neja Markičević/Cropix)
Više o

Konzum

,

Lidl

,

Engleska - Hrvatska

,

nedopušteno oglašavanje

,

Billa

Najveći hrvatski trgovački lanac Konzum morat će snositi sankcije zbog nedavne reklame kojom diskvalificira svoje konkurente Billu i Lidl.

Zaključio je to sud časti Hrvatske udruge reklamnih agencija (HURA) na svojoj je sjednici održanoj u utorak, piše Novi list.

Konzum je svojom nogometnom reklamom narušio odredbe struke, standarde kodeksa oglašavanja Hrvatskog oglasnog zbora i Hrvatskog udruženja društava za tržišno komuniciranje, te Zakon o nedopuštenom oglašavanju.

Naime, na dan utakmice Engleska-Hrvatska na londonskom Wembleyju, Konzum je na duplericama dvaju dnevnih novina objavio reklamu na kojoj na nogometnom terenu suprotstavlja ekipu domaćih, Konzumovih robnih marki, i onih stranih, mahom Lidlovih te jedne Billine.

Reklamu je podržao i Hrvatski nogometni savez, što ne čudi jer im je Konzum jedan od glavnih sponzora.

- Pomno proučavajući odredbe Standarda kodeksa o istinitosti, podcjenjivanju, zaštiti robnih obilježja i kopiranju, kao i Zakon o nedopuštenom oglašavanju, može se naći osnova da su porukom u oglasu narušeni standardi Kodeksa i Zakona - navode na Sudu časti HURA-e.

Konzumu će izreći daljnju zabranu oglašavanja sporne poruke, podnijeti zahtjev za ispravak reklame, a oštećene strane dobit će pravo na odgovor reklami.

Ako Konzum ne postupi sukladno odluci Suda časti, protiv njega može biti pokrenut i spor pred Trgovačkim sudom.

Isplatu naknade od Konzuma ipak samo vlastitim tužbama mogu zatražiti Lidl i Billa. Lidl je objavio da ne namjerava pravno postupati, a u Billi odgovaraju da će najvjerojatnije do kraja ovoga tjedna donijeti konačnu odluku o tome hoće li kretati u pravni spor s Konzumom.

Kako se neslužbeno može čuti u HURA-i, osim što je Konzum prekršio kodeks oglašavanja i zakon kojim se ovo područje regulira, reklama je nestručna i zato što u reklamnom svijetu nikad nije običaj reklamom provocirati tržišno slabije od sebe.

17.09.2009. 10:54:34
Novi komentar
nužno
nužno