« Hrvatska
objavljeno prije 13 godina i 6 mjeseci
DOBRE TAJNE - LOŠE TAJNE

Kampanja protiv spolnog nasilja na djecom

U Europi je jedno od pet djece žrtva nekog oblika spolnog zlostavljanja dok se za Hrvatsku točni podaci još ne znaju.

Fotografija vijesti
Više o

zlostavljanje

,

edukacija

,

seksualno zlostavljanje

,

seksualno zlostavljanje djece

,

dobre tajne - loše tajne

Kampanja Vijeća Europe za zaustavljanje seksualnog nasilja nad djecom pod nazivom "Dobre tajne - loše tajne" provodit će se iduće četiri godine u Hrvatskoj i Europi širenjem informacija i znanja o prevenciji, prepoznavanju i prijavljivanju bilo kojeg oblika seksualnog nasilja nad djecom, rečeno je danas na tematskoj konferenciji za novinare u Policijskoj upravi zagrebačkoj koja će, s Obiteljskim centrom Zagreb i lokalnim gradskim uredima, provoditi kampanju na terenu, prenosi Hina.

Prema istraživanjima u europskim zemljama, jedno od petero djece žrtva je nekog oblika seksualnog zlostavljana, no Hrvatska ne ulazi u tu statistiku jer kod nas takvih istraživanja i podataka još nema. Vjerujemo da će se broj prijava tijekom kampanje povećati, a dio slučajeva izaći će iz skrivene "sive zone", kazala je načelnica Odjela za prevenciju PUZ-a Marija Goatti Matijević.

Tijekom kampanje djecu i roditelje će se educirati o tri jednostavna pravila koja im mogu pomoći u prepoznavanju i sprečavanju seksualnog nasilja. Prvo pravilo nosi naziv "Dobre tajne - loše tajne" jer po njemu djeca trebaju znati da ne smiju čuvati tajne koje ih čine tjeskobnima i zbog kojih se osjećaju neugodno, uplašeno ili tužno.

Poznato je da je tajnovitost glavna taktika seksualnih zlostavljača i da oni traže od djece "čuvanje tajne" pa djecu treba podučiti da takve tajne kažu odrasloj osobi u koju imaju povjerenja.

Drugo pravilo je "Dobar - loš dodir", odnosno osvješćivanje djeteta da ne dopušta gledanje ili dodirivanje u području intimnih dijelova i na način zbog kojega se osjećaju nelagodno.

Treće pravilo je "Pravilo donjeg rublja" tj. jednostavne smjernice roditeljima da ukažu djeci kako druge osobe ne smiju dirati djecu po dijelovima koji su obično prekriveni donjim rubljem, niti ono smije dirati druge u tim područjima.

"Budući da ćemo predavanja i radionice provoditi u školama, vrtićima, obiteljskim centrima, knjižnicama, očekujemo da će bolja informiranost rezultirati i većim brojem prijava u konačnici", napomenula je Goatti Matijević.

Postojeće brojke za Zagreb i zagrebačko područje, kazala je, nisu alarmantno visoke, ali su posljedice takvih djela na dijete jako velike. Na području PUZ-a broj prijavljenih slučajeva seksualnog nasilja nad djecom u odnosu na prošlu godinu je udvostručen. U prvih šest mjeseci ove godine prijavljeno je 21 kazneno djelo iskorištavanja djece (mlađe od 16 godina) za pornografiju, četiri kaznena djela upoznavanja djece s pornografijom, zadovoljavanje pohote pred djetetom prijavljeno je u 11 slučajeva, te sedam slučajeva bludnih radnji s djetetom.

Stručnjaci također upozoravaju na velik broj neotkrivenih slučajeva, što treba zahvaliti i činjenici da su počinitelji vrlo često djeci poznate osobe, one kojima vjeruje pa se dijete zbog straha, srama ili zato što je bliska osoba u pitanju ne usudi o tome govoriti. Europski podaci govore da se često radi o zlostavljaču koji je poznanik, susjed, prijatelj, ali, na žalost, i član uže obitelji. Seksualno nasilje smatra se čestim, nedovoljno poznatim i slabo kontroliranim deliktom koji se događa u blizini svih nas i u svim društvenim slojevima, upozorava se u programu kampanje.

"Tijekom kampanje želimo osnažiti djecu u stavu da "njihovo tijelo pripada samo njima", te roditelje, skrbnike, stručnjake i cijelo društvo podučiti kako i kome se trebaju obratiti u slučaju sumnje na seksualno nasilje nad djetetom", kazala je ravnateljica zagrebačkog Obiteljskog centra Ljerka Lacković. U kampanji će se se posvetiti i opasnostima neprimjerene SMS ili internetske komunikacije te djeci razumljivim jezikom precizirati koje su to nedozvoljene i kažnjive radnje vezane uz pornografiju ili seksualnost.

Akcijski plan provedbe kampanje donosi Ministarstvo obitelji, branitelja i međugeneracijske solidarnosti, a provodi se u suradnji s drugim ministarstvima, policijskim upravama, te obiteljskim centrima, jedinicama lokalne samouprave i organizacijama civilnog društva.

02.08.2011. 13:54:12
Novi komentar
nužno
nužno