« Hi-tech
objavljeno prije 14 godina i 4 mjeseca
SECOND LIFE

Kako živjeti život koji zaista želite? Probajte Second Life...

Milijuni ljudi traže ljubav, sreću i zadovoljstvo kroz svoje alter ego likove u virtualnom svijetu ˝Second Lifea˝

Fotografija vijesti
Fotografija vijesti (secondlife.com)
Više o

video igra

,

virtualna stvarnost

,

second life

Nije trebalo dugo, da se ne previše zahtjevna video igra razvijena 2003., pretvori u jednu pravu malu subkulturu, s društvenom mrežom koja koja ima vlastite zakone, moralne vrijednosti i, što je najvažnije, vlastiti ekonomski poredak.

Zapravo je, uz socijaliziranje, glavni cilj SL-a stjecanje privatnog vlasništva što naravno uz sebe povlači i bavljenje nekim poslom kako bi se zaradilo što više Linden Dollara (L$).

Korisnici se u SL-u prikazuju preko takozvanih avatara koje mogu sami dizajnirati ili pak izabrati iz širokog spektra ponuđenih.

Na neki način pandan popularnom World of Warcraft, Second Life je zapravo usmjeren na mnogo širu populaciju, od osnovnoškolaca, domaćica, poslovnih ljudi s malo slobodnog vremena pa do malo ambicioznijih umirovljenika.

Svatko u njemu može pronaći svojeg bijeg od surove stvarnosti i barem na 5 minuta osjetiti slavu, biti heroj koji pobjeđuje nepravdu. Mišljenje je mnogih da je uranjanje u SL ili bilo koju drugu sličnu igru samo nadoknađivanje nedostataka iz stvarnog života.

Ne može bez zlouporaba

Velik broj znanstvenika ipak smatra da su ovakve mreže dobre zbog toga što omogućavaju ljudima kojima inače ide teže uspostavljanje društvenih kontakata i stvaranje prijatelja da se ipak bar virtualno socijaliziraju.

Iako ga njegovi stvaratelji pokušavaju predstaviti kao savršeno mjesto za ostvarivanje svih snova i želja, Second Life je itekako podložan zloupotrebi, a najozbiljnija je proizvodnja i distribucija dječje pornografije.

Gotovo je nemoguće uspješno kontrolirati toliki broj aktivnih korisnika, a i samo sprečavanje je isto tako vrlo teško zbog toga što niti jedan od sigurnosnih protokola SL-a ne može zabraniti seksualnu interakciju između dva ili više avatara bez obzira na njihovu virtualnu starost.

A da Second Life ima utjecaja i na pravi život dovoljno govore medijski naslovi. Od prekida veza i rastava zbog prijevara u igrici, tužbi zbog novca, pa čak i do ubojstava. Moguća vizija bliske budućnosti u kojoj će virtualno i realno razdvajati tanka linija naše odluke? Ne bi nas čudilo da to bude sasvim izvjestan scenarij.

09.02.2010. 12:18:19
Novi komentar
nužno
nužno