« Život
objavljeno prije 15 godina
DAJ MI DALJINSKI!

Kako vi reagirate na pretjerano reklamiranje?

Reklama ima posvuda i više ih gotovo niti ne primjećujemo, ali one ipak utječu na nas a da toga nismo ni svjesni

(Dreamstime)
Više o

potrošači

,

reklame

,

puffery

,

pretjerano reklamiranje

,

kupci

Potrošači ne reagiraju uvijek pozitivno na taktike uvjeravanja kojima se služe reklamne agencije kako bi što više ljudi nagovorile da kupe određeni proizvod. Naime, prema istraživanju objavljenom u Journal of Consumer Research, potrošači negativno reagiraju na reklamiranje koje nema veze sa samim proizvodom (u engleskom postoji i termin za to, ''puffery'', odnosno, pretjerano reklamiranje).

Autori studije Alison Jing Xu i Robert S. Wyer, Jr. sa Sveučilišta Illinois kažu da reklame ponekad opisuju tehničke detalje koje razumiju samo stručnjaci u određenom području na koje se reklama odnosi.

''Ostali opisi karakteristika, pak, mogu biti pretjerano reklamiranje. To jest, navodno su od velike važnosti, ali zapravo su nedosljedni i često beznačajni'', kažu oni.

Jing Xu i Wyer su otkrili da potrošači takve dvosmislene opise interpretiraju na dva načina: zaključuju da se opisi proizvoda odnose na tehničke detalje koje oni ne razumiju, ali da mogu biti korisni za ljude koji znaju više od njih. Drugi način je da pretpostave kako su opisi karakteristika proizvoda namijenjeni samo da ih uvjere u nešto, odnosno, smatraju da se radi o pretjeranoj reklami.

Autori kažu i da reakcije potrošača ovise o njihovoj percepciji znanja o proizvodu i medijskom kontekstu u kojem su vidjeli reklamu.

23.01.2010. 19:37:59
Novi komentar
nužno
nužno