« Hi-tech
objavljeno prije 3 dana i 10 sati
RAKUTEN

Kako super-aplikacije mijenjaju poslovni svijet

Evo što kaže Cristina Constandache, glavna direktorica prihoda u Rakuten Viberu

Evo što se sve radi...
Evo što se sve radi... (Arhiva)
Više o

superaplikacija

,

Rakuten Viber

Današnji kupci žele brza i jednostavna rješenja za kupnju, bankarske usluge, ispunjavanje papirologije - zapravo, za sve što im padne na pamet. Žele to obaviti jednim klikom, u pokretu i na jednome mjestu.

Kako bi udovoljili toj rastućoj potražnji, brendovi se okreću super-aplikacijama.

Porast super-aplikacija u Aziji

Azijsko tržište orijentirano na mobilne uređaje („mobile-first") poslužilo je kao odskočna daska za ovaj trend, a aplikacije poput WeChata, Graba i KakaoTalka utabale su put.

Fokus na mobile-first u Aziji nije samo strategija - to je dio kulture. Visokokvalitetna internetska infrastruktura i pristupačni mobilni uređaji korisnicima olakšavaju stalnu povezanost, a upravo je taj naglasak na optimizaciji za mobilne uređaje ključan za uspjeh super-aplikacija. Dok ljudi diljem svijeta u prosjeku provedu oko šest sati dnevno na svojim telefonima, u nekim azijskim zemljama ta brojka doseže i devet sati, što je dovelo do brzog prelaska na super-aplikacije.

Pored toga, većina korisnika aplikacija provodi gotovo polovinu svog vremena u samo jednoj aplikaciji, što jasno pokazuje zašto tzv. „ekonomija pozornosti" čini višenamjenske platforme tako privlačnima. Sve se svodi na to da korisnike treba zadržati angažiranima i ponuditi im sve što trebaju na jednom mjestu.

Globalno prihvaćanje: od „mobile-first" do „mobile-only"

Kako mobilni uređaji diljem svijeta sve više postaju naši primarni zasloni, a kreira se i sve više sadržaja isključivo za mobilne platforme, možemo očekivati porast korištenja super-aplikacija i u drugim zemljama i regijama.

Iako je taj trend započeo u Aziji, Europa je sljedeće veliko tržište za prihvaćanje super-aplikacija. Čak 72 % potrošača u zemljama poput Ujedinjenog Kraljevstva i Njemačke već pokazuje zanimanje za njih.

Međutim, dok se popularnost super-aplikacija u Aziji temelji na integraciji više usluga, europsko prihvaćanje vođeno je raznolikošću, regulatornim pitanjima i privatnošću. Kako bi super-aplikacije uspjele u Europi, potrebno je dati prednost sigurnosti podataka i usklađenosti sa strogim propisima poput GDPR-a.

Od svijesti do lojalnosti: sve na jednom mjestu

Aplikacije za razmjenu poruka ubrajaju se među najčešće korištene aplikacije. Ljudi ih svakodnevno koriste za razgovore s obitelji i prijateljima, zbog čega se one obično nalaze na početnom ekranu pametnog telefona - najvrjednijem digitalnom „prostoru". Brendovi koji izgrade prisutnost na super-aplikaciji s mogućnošću razmjene poruka mogu ostati u središtu pozornosti korisnika, čak i tijekom najprometnijih sezona.

Kada te aplikacije nude i dodatne usluge, poput kupnje, plaćanja i korisničke podrške, brendovi mogu stvoriti cjelovit put korisnika (end-to-end journey) koji ih angažira u svakoj fazi.

Počevši od izgradnje svijesti putem ciljanih oglasa, korisnici mogu nastaviti s kupnjom, primati personalizirane preporuke i sudjelovati u programima lojalnosti - sve unutar iste aplikacije.

Time se korisnicima pruža praktično i jednostavno iskustvo, dok brendovi stječu važne uvide kojima mogu unaprijediti svoje ponude i učinkovitost kampanja.

Tvrtke diljem Europe već stvaraju ovakva korisnička iskustva na platformi Rakuten Viber, koristeći Viber for Business rješenja za povećanje prepoznatljivosti, poboljšanje komunikacije i još mnogo toga - u sigurnom okruženju. Dostupna rješenja služe im za izgradnju svijesti o brendu i kreiranje inovativnih kampanja. Među najpopularnijima su Viber Gems i Lenses, koje omogućuju ciljano oglašavanje na određenim tržištima tijekom vrhunaca blagdanske sezone te prirodno povećavaju vidljivost i angažman korisnika.

Primjerice, Fanta je pokrenula karnevalsku kampanju u kojoj bi svaka karnevalska riječ korištena u Viber razgovoru aktivirala Fanta animaciju, a korisnici su mogli isprobati i AR filtar s Fanta brendom. Slično tome, Puma je lansirala animacije s vlastitim brendom za vrijeme europskog nogometnog prvenstva.

Kada se korisnici angažiraju, mogu dalje pregledavati proizvode ili usluge, zatražiti dodatne informacije ili dovršiti kupnju. Brendovi mogu postaviti i retargeting kampanje kako bi poboljšali cross-sell i upsell te povezati korisnike sa svojim chatbotom za dodatnu podršku.

Budućnost super-aplikacija

Unatoč velikom broju dostupnih tehnologija, brendovi ih još uvijek ne iskorištavaju u potpunosti. Prema podacima iz industrije, tvrtke trenutačno koriste tek otprilike trećinu postojećih marketinških platformi.

Međutim, imati više platformi za više svrha možda nije najbolje rješenje. Korisnici traže jedno neprekinuto iskustvo, a aplikacije koje objedinjuju više usluga omogućuju brendovima da se neometano povežu s njima.

Korištenje jedne aplikacije za privlačenje, angažiranje, konverziju i zadržavanje korisnika pojednostavljuje iskustvo na obje strane. Budućnost digitalne komunikacije leži u ulaganju u jednu platformu koja istodobno odgovara na višestruke potrebe. Drugim riječima, budućnost je u super-aplikacijama.

20.03.2025. 13:01:00
Novi komentar
nužno
nužno