« Život
objavljeno prije 14 godina
ZABUŠAVANJE

Kako raditi manje na poslu

Zabušavanje na poslu je prava umjetnost jer ne raditi ništa možemo samo tako dugo dok izgledamo zaposleno

Fotografija vijesti
Fotografija vijesti (Free Digital Photos)
Više o

posao

,

lijenost

,

dosada

,

zabušavanje na poslu

Ne, ne pozivamo vas na ljenčarenje na poslu, dragi čitatelji (ukoliko ste među sretnicima koji ga imaju i primaju plaću za svoj rad). No, činjenica je da postoji određen broj zaposlenika koji svakodnevno odlazi na posao s ciljem da što manje radi. S druge strane, zaposlenici koji marljivo rade često kao nagradu za svoj trud dobiju još više obaveza i ne rade samo svoj nego i tuđi posao, piše dpa. Kako izbjeći dodatne zadatke i raditi manje (barem povremeno i u iznimnim okolnostima):

Delegirajte
Najjača disciplina zabušanata. Najbolje je pred šefom ostaviti dojam marljivog radnika, a onda proslijediti posao drugome. Pritom se ne misli na neophodno delegiranje zadatka ovisno o hijerarhiji poduzeća, već o neugodnim situacijama u kojima jedan kolega istog ranga upire prstom u drugog, ima iznenadne "neodgodive obaveze" i druge izgovore.

Recite: Ne!
Još učinkovitije od delegiranja, jer se posao u ovom slučaju ni ne pojavljuje na radnom stolu. Neki ljudi jednostavno ne mogu reći "Ne!", dok drugi ne žele reći "Da!" i preuzeti odgovornost (i dodatan stres).

Pravite se blesavi
Kvalitetni zaposlenici imaju više posla jer kolege znaju da se na njih uvijek mogu osloniti te da će zadatak obaviti dobro i na vrijeme. Zaposlenici koji se pak prave blesavi, automatski manje rade jer kolege ne žele trošiti energiju na dodatno objašnjavanje.

Iskoristite blagodati timskog rada
Studenti koji redovito na fakultetu rade projekte u timovima najbolje znaju kako je to kad jedni rade, a drugi zabušavaju (ili još gore: stalno prigovaraju i smetaju), a svi na kraju dobivaju istu ocjenu. Slično je i na poslu.

Čekajte...
Klasičan oblik zabušavanja u kojem se obaveza odgađa do krajnjeg roka. Neke stvari se na kraju ponekad riješe same od sebe (ili ih u međuvremenu riješe drugi), a manje hitne ionako nisu bile tako važne.

Izgledajte zaposleno
Ljenčarenje na poslu je prava umjetnost, jer u ozbiljnim poduzećima možemo zabušavati samo toliko dugo dok to nitko ne primjećuje. Lažni poslovni sastanci, otvoreni fascikli na stolu ili dokumenti na računalu, buljenje u ekran umjesto čik-pauza (...) ostavljaju dojam zauzetosti.

31.01.2011. 22:26:00
Novi komentar
nužno
nužno