« Život
objavljeno prije 8 godina i 7 mjeseci
STVARNO?

Internet gradi povjerenje među ljudima

Ma koliko mi govorili da internet može biti ružno i opasno mjesto, ljudi se ponašaju potpuno drugačije i vjeruju ljudima koje nikad u životu nisu upoznali

Vjeruje se potpunim strancima
Vjeruje se potpunim strancima (Shutterstock)
Više o

internet

,

povjerenje

Povjerenje treba zaslužiti, kaže ona stara koja se odnosi na vrijeme kad su ljudi poštenjem i ponašanjem stjecali povjerenje klijenata i neznanaca ... no, internet je, vjerovali ili ne, uspio i to stubokom promijeniti.

Zanimljivo istraživanje provedeno u suradnji BlaBlaCara, najveće svjetske zajednice za dijeljenje prijevoza i Sveučilišta Stern zaključilo je da su upravo internet i nove tehnologije zaslužne za fascinantne promjene u povjerenju.

Digitalno povjerenje novi je trend koji je za međuljudske odnose učinio jednaku revoluciju kao i izum telefona za međuljudsku komunikaciju. Naime, sada možemo u trenu doznati nešto što bi se moglo nazvati kapital povjerenja, preciznije, koliko je određena osoba vjerodostojna na internetu. 

Gotovo nevjerojatni rezultati pokazali su da ispitanici više vjeruju pojedincima s ispunjenim profilima, a s kojima su se upoznali samo online nego susjedima i prijateljima, a gotovo jednako kao prijateljima i obitelji.

Kome se potpuno vjeruje:

94% - članovima obitelji
92% - prijateljima
88% - članu BlaBlaCara s ispunjenim profilom
58% - kolegama
42% - susjedima
16% - kontaktima na društvenim mrežama

Rezultati istraživanja jasno pokazuju da online platforme omogućavaju graditi međuljudsko povjerenje na globalnoj razini na dosad nezabilježen način. 

Međusobna povezanost i digitalno povjerenje omogućavaju pojedincima da na internetu skupljaju 'kapital povjerenja' koji nastaje kombinacijom ispunjavanja profila informacijama o sebi i ocjena koje dobivaju od drugih pojedinca s kojima su imali jednokratnu interakciju.

Ukratko, danas možemo procijeniti da netko zaslužuje naše povjerenje samo pregledom njegovog profila i ocjena drugih korisnika, bez potrebe da ga upoznamo uživo.

Te promjene znače da su pojedinci sad u središtu 'mreža povjerenja' što otvara neizmjerne mogućnosti međusobnog povezivanja i suradnje putem interneta, na puno većoj razini od samo internet kupovine - ljudi koji se nikad nisu upoznali međusobno si vjeruju i kad je u pitanju zajedničko putovanje ili puštanju nekoga da boravi u njegovom domu.

Što je još zanimljivije, istraživanje je pokazalo da se povjerenje stečeno u jednoj zajednici prelijeva na druge i ima pozitivan učinak na cjelokupnu ekonomiju dijeljenja. 

Gotovo polovica ispitanika (48%) kaže kako ih je dijeljenje prijevoza učinilo otvorenijima prema drugim ljudima. Također, oni koji su isprobali  dijeljenje prijevoza tri puta češće koriste i druge platforme ekonomije dijeljenja.

Nevjerojatno, nije li?

31.05.2016. 13:22:00
Novi komentar
nužno
nužno