« Biznis
objavljeno prije 13 godina i 2 mjeseca
UPS!

I veliki griješe - najgore Googlove poslovne pogreške

Google je promijenio način na koji pretražujemo net, pišemo e-mailove i koristimo smartphonove. S druge strane, ovaj je gigant napravio i nekoliko katastrofalnih pogrešaka

Fotografija vijesti
Više o

Google

,

Google Wave

,

Google Buzz

,

Google Plus

,

Groupon

Bez ikakve sumnje, Google je već godinama jedna od najvažnijih internetskih tvrtki na svijetu, koja nam je donijela pregršt dobrih stvari. Google je promijenio način na koji pretražujemo net, čitamo i pišemo e-mailove te koristimo smartphonove koje nije proizveo Apple. S druge strane, tvrtka iz gradića Mountain View u kalifornijskog Silicijskoj dolini za svog je poslovnog vijeka napravila i nekoliko katastrofalnih pogrešaka i pogrešnih procjena. Donosimo vam najgore od njih.

1. Google Buzz

Buzz je bio prvi ozbiljniji pokušaj Googla da ubaci „svog konja za trku" u rastući biznis društvenih mreža. Integriran u već tada megapopularni Gmail, Buzz je omogućavao korisnicima da dijele fotografije, linkove, poruke i statuse. Kad bi korisnik nešto napisao, imao je mogućnost da to podijeli s ljudima preko svih Googlovih platformi. Od prvoga dana Buzz je bio metom oštrih kritika zbog gotovo nepostojećih opcija privatnosti, a mediji su pratili i nekoliko tužbi koje su privatne osobe podigle protiv tvrtke. U listopadu je Google najavio kako (konačno) gasi Buzz, kako bi se tvrtka mogla fokusirati na svoju novu uzdanicu, Google Plus.

2. Propuštanje kupnje Groupona

Groupon je prva stranica na svijetu koja je korisnicima počela nuditi tzv. grupne popuste, a taj je koncept u sljedećih nekoliko godina izazvao pravu malu revoluciju online kupovine. Danas je Groupon još uvijek najveća i najpoznatija takva stranica, a u međuvremenu je postao i svojevrsna društvena mreža za shoppingholičare. 4. studenoga ove godine na inicijalnoj javnoj ponudi Groupon je procijenjen na 700 milijuna američkih dolara, što je drugi najveći iznos u povijesti za jednu internetsku kompaniju (rekord drži sam Google koji je 2004. ponuđen za 1,7 milijardi dolara). Svega tjedan dana kasnije, vrijednost Groupona se procjenjuje na 13 milijardi dolara. Vrijedi napomenuti kako je Groupon prošle godine ponuđen Googleu za neutvrđeni iznos, koji je na kraju odustao od kupnje.

3. Investiranje u AOL

Kad bi vam netko ponudio da danas investirate u AOL, vrlo vjerojatno ga više nikada ne biste mogli shvatiti ozbiljno. S druge strane, stvari su ipak bile malo drugačije te 2005. godine, kada je Google uložio golemih milijardu dolara za 5 posto udjela u američkom internetskom divu. Kao što nas povijest uči, to je bila potpuno promašena poslovna ideja, budući da je svega četiri godine kasnije Google bio prisiljen prodati svoj dio za „bijednih" 280 milijuna dolara. Ouch.

 

4. Google Wave

Svojevremeno promoviran kao budućnosto online komunikacije, Wave je obećavao korisnicima da surađuju i jedni drugima pregledavaju radove u stvarnom vremenu. Google je govorio kako im je misija napraviti servis koji kombinira e-mail, društvene mreže i servise za instant poruke u jedno. Nažalost, nije uspio niti u jednoj od te tri stvari. Unatoč tomu što su stručnjaci tvrdili kako Waveu nedostaje samo malo rafiniranja da se pretvori u nešto opipljivo i zanimljivo, Google je zbog manjka korisnika odlučio prekinuti financiranje projekta, što je značilo i njegovu konačnu smrt.

13.11.2011. 22:27:00
Novi komentar
nužno
nužno