« Zagreb
objavljeno prije 14 godina i 10 mjeseci
eko vožnja

I HAK u borbi za okoliš

Vozačima se savjetuje da češće provjeravaju tlak u pneumaticima, smanjuju nepotreban teret u vozilu i izbjegavaju uporabu krovnih nosača

Fotografija vijesti
Fotografija vijesti (Arhiva)
Više o

Hrvatske autoceste

,

prebrza vožnja

,

HAK

,

javni prijevoz

,

štednja goriva

,

eko-vožnja

U povodu Europskog tjedna mobilnosti Hrvatski autoklub (HAK) i grad Zagreb organizirali su stručni skup pod nazivom "Održivi razvoj prometa - preduvjet poboljšanja kvalitete zraka u gradovima - primjer grada Zagreba" na kojem je istaknuta potreba odgovornosti svih sudionika u prometu radi zaštite okoliša.

Otvarajući skup, Sinan Alispahić iz HAK-a rekao je kako građane i vozače treba upozoriti da se u gradovima poput Zagreba češće koriste javnim prijevozom i biciklima ili da više pješače kako bi se smanjio promet u gradu.

Vozače je upozorio da paze na brzinu, ističući da su odgovorni za sigurnost u prometu i za zaštitu kvalitete zraka u gradovima.

Stručnjak HAK-a Georg Lisicin napomenuo je da je od 1970. do 2009. povećana emisija ugljičnog dioksida u atmosferi oko 70 posto, u čemu promet sudjeluje oko 25 posto, a osobna vozila oko 12 posto.

Problemom ugljičnog dioksida bave se i Ujedinjeni narodi i krovna automobilistička organizacija FIA, koja je pokrenula akciju "Učinimo automobile zelenijima", istaknuo je.

U tu akciju uključio se i HAK, dodao je, ističući da se njome promiče uporaba vozila s manjom emisijom CO2 te nova i modernija goriva.

Savjetovao je vozačima da radi zaštite okoliša i uštede goriva, među ostalim, češće provjeravaju tlak u pneumaticima, smanjuju nepotreban teret u vozilu i izbjegavaju uporabu krovnih nosača, da nepotrebno ne uključuju rashladne uređaje te da vozilo ostavljaju u neutralnom hodu.

Praktična primjena eko-vožnje sastavni je dio osposobljavanja vozača i vozačkih ispita, rekao je Mladenko Kordić iz HAK-a.

Istaknuo je da kandidati za vozače obvezatno moraju biti upoznati s eko-vožnjom, koju je nazvao novim stilom vožnje ekološki osviještenih vozača, koji je, kako je rekao, i najpogodniji za motore modernih tehnologija, a prednosti su mu manje zagađivanje, ušteda te sigurnost u prometu.

Također je savjetovao vozačima da se češće služe putnim računalima i elektronikom te da što češće prebacuju u viši stupanj prijenosa, najbolje od 2.000 do 2.500 okretaja u minuti.

Istaknuo je da su i eko-vožnja i zaštita okoliša trend u automobilskoj industriji te da moderna vozila sve manje zagađuju okoliš i koriste se raznim drugim oblicima pogona, kao što su npr. hibridini.

Skup je nastavljen i stručnim predavanjima u kojima je naglašena veća potreba javnog prijevoza, koji se koristi biogorivima, te vožnje bicikala i pješačenja kako bi se u Zagrebu što više smanjilo zagađenje.

(Hina/Metro-portal)

 

17.09.2009. 15:25:50
Novi komentar
nužno
nužno