« Biznis
objavljeno prije 15 godina
EUROSTAT:

Hrvatske tvrtke po prihodima od web prodaje pretekle europski prosjek

Hrvatske kompanije 81 posto prihoda generiranih web prodajom ostvarile su na domaćem tržištu, 13 posto na tržištima EU-a, a šest posto na ostalim tržištima

Fotografija vijesti
Fotografija vijesti (Getty Images)
Više o

web prodaja

,

web poslovanje

Hrvatske su kompanije u 2008. ostvarile čak 14 posto prihoda prodajom putem interneta, u usporedbi s europskim prosjekom od 12 posto, pokazalo je istraživanje europskog statističkog ureda Eurostata, objavljeno u utorak.

Istraživanje o primjeni informatičkih i komunikacijskih tehnologija u 2008. obuhvatilo je 27 članica EU, Hrvatsku i Norvešku. Pritom podaci o prosječnom udjelu prihoda ostvarenih prodajom putem interneta u 27-članom EU ne uključuju Belgiju.

Poput hrvatskih, i mađarske su kompanije 14 posto prihoda ostvarile prodajom putem interneta. U skupini zemalja čije su kompanije ostvarile najveći udio prihoda internetskom prodajom nalazi se Irska (26 posto prihoda), Norveška (21 posto), Finska i Švedska (18 posto), te Češka i Njemačka (15 posto).

Najmanji su udjeli zabilježeni kod kompanija u Bugarskoj i na Cipru (jedan posto), Grčkoj i Rumunjskoj (dva posto), te Latviji (pet posto).

Prihodi od prodaje putem interneta pritom su većim dijelom ostvareni na domaćem a ne na inozemnim tržištima, pokazuju podaci Eurostata.

Hrvatske su kompanije 81 posto prihoda generiranih internetskom prodajom ostvarile na domaćem tržištu, 13 posto na tržištima članica EU-a, a šest posto na ostalim tržištima.Tako su europske kompanije u prosjeku na matičnom tržištu ostvarile 73 posto prihoda prodajom na internetu. Samo je 19 posto prihoda ostvareno prodajom na tržištima ostalih zemalja članica Unije, te osam posto prodajom na tržištima izvan EU-a.

Mađarske, slovačke, malteške i ciparske kompanije spadaju u skupinu onih koje su veći udio prihoda od prodaje putem interneta ostvarile na inozemnim tržištima.

Mađarske su kompanije u 2008. zahvaljujući snažnom padu vrijednosti forinte čak 60 posto prihoda ostvarile internetskom prodajom u drugim članicama EU. U slučaju ciparskih kompanija taj udio iznosi 51 a kod slovačkih kompanija 44 posto.

Malteške su tvrtke pak najveći udio prihoda od prodaje na internetu ostvarile na tržištima izvan EU-a, čak 56 posto. (hina/metro-portal)

19.01.2010. 18:25:56
Novi komentar
nužno
nužno