Hrvati su velik dio božićnog shoppinga obavili već tijekom Crnog petka
Tijekom pandemije naučili smo kupovati i online, a u odnosu na prošlu godinu korisnici platforme jeftinije.hr nisu značajnije promijenili svoje navike
Traganje za dobrim cijenama i čekanje popusta - upravo to je opis ponašanja domaćih potrošača posljednjih mjeseci. Ništa drugačije nije niti tijekom božićne kupovine. Prema rezultatima božićno-novogodišnje ankete na platformi za usporednu web kupovinu jeftinije.hr, većina ispitanika, njih 57 %, ove će godine na poklone potrošiti jednako novca kao i 2022. Također, njih 56 % iskoristilo je popuste koje je donio Crni petak, a 50 % ispitanika odabrat će jeftinija iznenađenja kako bi razveselili što više voljenih osoba.
Planiraju uštedjeti na kupovini poklona, ali kako?
9 % ispitanika u anketi odgovorilo je da još uvijek nisu sigurni kako će uštedjeti prilikom božićno-novogodišnje kupovine. Čak 12 % planira darovati ručno izrađene poklone. No, trend iščekivanja dobrih cijena i popusta vrijedi i za božićnu kupovinu. Mnogi pokloni koji su se kupili u sklopu akcija, uglavnom tijekom Crnog petka, naći će svoje mjesto ispod božićnog drvca. 32 % ispitanika ove godine planira potrošiti manje novca na poklone u usporedbi s prošlom godinom, no većina ipak ne planira smanjiti izdatke ove godine - planiraju potrošiti sličan iznos kao 2022., a neki čak i više (11 %) .
Sve je veći broj onih koji će ove godine izdvojiti više za božićne poklone
Najveći udio ispitanika (30 %) ove će godine na božićne i novogodišnje poklone izdvojiti između 41 i 120 €, što je slično kao i lani. No, raste udio onih koji će ipak malo izdašnije isprazniti svoje novčanike jer njih 29 % planira potrošiti između 121 i 200 eura dok čak 20 % ispitanika planira kupiti poklone u iznosu do 400 eura.
"Primjećujemo da rast cijena proizvoda ne odbija ljude od kupovine, odnosno nije razlog smanjenja broja kupnje poklona. Svega 20 % ispitanika izjavilo je da će obradovati manji broj ljudi nego prošle godine.", izjavio je Michal Vodak, direktor marketinga i prodaje Heureka grupe. Najviše ispitanika, njih 42 %, obradovat će poklonima 1 do 4 najbliže osobe, 40 % ispitanika planira razveseliti 5 do 9 osoba, a njih 13 % će iznenaditi više od 10 najmilijih.
Kupci pomno planiraju svoje božićno-novogodišnje kupovine
Prema rezultatima ankete, 14 % ispitanika sklono je pažljivom planiranju, budući da poklone kupuju tijekom cijele godine. Njih 19 % kreće u kupovinu već u studenom. Prava kupovna groznica nastavlja se i tijekom cijelog prosinca, jer tada poklone kupuje 34 % ispitanika. Čak 13 % prepušta se adrenalinskoj kupovini nekoliko dana prije proslave Božića.
Pokloni se kupuju jednako u online i u fizičkim trgovinama
Tijekom pandemije naučili smo kupovati i online, a u odnosu na prošlu godinu korisnici platforme jeftinije.hr nisu značajnije promijenili svoje navike. 42 % ispitanika kupuje poklone i online i u fizičkim trgovinama. Gotovo 7 % kupuje uglavnom online dok svega 13 % ispitanika poklone traži isključivo u fizičkim trgovinama.
Novi komentar