« Hrvatska
objavljeno prije 13 godina
GONG I TRANSPARENCY INTERNATIONAL

HDZ na kampanju potrošio najviše, Grubišić najmanje

Zastupnički mandat je najskuplje stajao HSS koji je jedini osvojeni mandat platio više od tri milijuna kuna

Fotografija vijesti
Više o

HDZ

,

predizborna kampanja

,

Kukuriku koalicija

Kao što se već i predviđalo, najviše novca na predizbornu kampanju krajem prošle godine potrošio je HDZ (12,7 milijuna kuna), a u stopu su ih slijedili pobjednici izbora iz Kukuriku koalicije sa 12,3 milijuna kuna, procjena je GONG-a i Transparency Internationala, prenosi Hina.

Nakon HDZ-a i Kukuriku koalicije najviše je potrošio HSS koji je za oglašavanje dao 3,1 milijuna kuna, slijedi nezavisna lista Milana Bandića s 1,7 milijuna kuna te nezavisna lista Ladonja s nešto više od milijun kuna.

Usporedba procjene vrijednosti oglasnog prostora prema javno objavljenim cjenicima te podataka iz konačnih izvještaja izbornih kandidata ukazala je da su dvije najveće stranke/koalicije te Milan Bandić potrošili manje od procjenjene vrijednosti oglasnog prostora. Udruge objašnjavaju da je do te razlike u troškovima došlo zbog popusta na količinu oglasa.

Kod ostalih izbornih kandidata nema nejasnih razlika, a neki od njih su naveli da su na oglašavanje potrošili čak više nego što je utvrđeno monitoringom. U udrugama smatraju da je kod njih do razlike došlo zbog toga što su se oglašavali u lokalnim medijima koji nisu praćeni.

Zastupnički mandat je najskuplje stajao HSS koji je jedini osvojeni mandat platio više od tri milijuna kuna. Slijedi HDZ koji je za mandat dao 288.800 kuna, te Kukuriku koalicija 153.500 kuna.

Najmanje je za jedan mandat platila lista Ivana Grubišića (30.600 kuna), a slijede HDSSB s 44.800 i Laburisti s 57.700 kuna. Najveći gubitnici su Bandić i Ladonja koji nisu osvojili ni jedan mandat.

U troškove promidžbe koje su nevladine udruge procijenile na temelju brojanja oglasa na nacionalnim televizijskim i radijskim postajama, portalima i tisku nisu uračunati posebni popusti, produkcija spotova, priprema za tisak i plakate, suveniri i troškovi prijevoza. Lokalno oglašavanje praćeno je samo na televizijama Z1 i TV Jabuka te na radijskim postajama Sljeme i 101.

11.01.2012. 16:23:00
Novi komentar
nužno
nužno