« Biznis
objavljeno prije 15 godina i 10 mjeseci
PAD KUPOVNE MOĆI

Gubitak Magma Grupe 89,8 milijuna kuna

Grupa je suočena s padom kupovne moći počela s restrukturiranjem maloprodajne mreže.

(Saša Midžor Sučić, CROPIX)
Više o

maloprodaja

,

restrukturiranje stranke

,

gubitak

,

Magma Grupa

,

pad kupovne moći

Magma Grupa je u 2008. ostvarila gubitak od 89,8 milijuna kuna, dok gubitak Magme d.d. iznosi 24,7 milijuna kuna, izvijestili su iz te trgovačke tvrtke.

Napominju kako je gubitak jednim dijelom posljedica rezervacija za buduća razdoblja u iznosu od 33,7 milijuna kuna (zbog očekivanih troškova restrukturiranja, umanjenja vrijednosti zaliha te nerealiziranih tečajnih razlika prvenstveno na potraživanja unutar Grupe).

Grupa je lani ostvarila konsolidirani prihod od 995,9 milijuna kuna, što je porast od 20,4 posto u odnosu na 2007., dok je konsolidirani prihod Magme d.d. povećan 12,4 posto, na 906,4 milijuna kuna.

Kapitalne investicije u 2008. iznosile su 111,5 milijuna kuna, dok planirani iznos kapitalnih investicija za 2009. iznosi 17 milijuna kuna.

Troškovi financiranja porasli su lani za 12,8 milijuna kuna (ili 84,1 posto u odnosu na 2007.) zbog povećanih potreba financiranja kapitalnih investicija i rasta kamata.

Napominju kako je suočena s padom kupovne moći Grupa počela s restrukturiranjem maloprodajne mreže, prilagođavajući je potrebama kupaca i prilikama na tržištu.

Najveći efekti pada kupovne moći vidljivi su kroz smanjenu potražnju i pad prodaje u lancu franšiznih modnih trgovina koji je ostvario negativan rast od 17,33 posto i gubitak marže u iznosu od 35 milijuna kuna.

Grupa je već tijekom 2008. provela prvi dio restrukturiranja maloprodajne mreže te je u 15 trgovina promijenjen sadržaj, četiri trgovine su zatvorene, a otvoreno je ukupno 18 novih trgovina.

U tvrtki napominju kako je Magmima maloprodajna mreža u prva dva mjeseca ove godine zabilježila porast prihoda od 4 posto u odnosu isto razdoblje prethodne godine.

Negativni rezultat posljedica je i niza izvanrednih troškova nastalih tijekom 2008., a to su prije svega troškovi preseljenja u prostore novog distribucijskog centra koji iznose sveukupno 23 milijuna kuna.

Negativni rezultat u 2008. ostvarile su tvrtke kćeri u Sloveniji, Mađarskoj i Srbiji, dok su s dobiti poslovale tvrtke u Bosni i Hercegovini i Hong Kongu.

Grupa je u 2009. nastavila s poduzimanjem niza mjera usmjerenih k povećanju efikasnosti poslovanja. Povećanje efikasnosti logističkog sustava dovelo je do optimalizacije niza poslovnih procesa koji su za izravnu posljedicu imali smanjenje broja djelatnika za 21,5 posto, na 1.536.

Proces restrukturiranja maloprodajne mreže nastavljen je u 2009. te je zatvoreno 9 trgovina, a u dijelu trgovina bit će izvršena promjena asortimana.

Uprava predlaže i izmjenu poslovne godine koja će se razlikovati od kalendarske i završavati s 31.7. (hina/metro-portal)

14.04.2009. 14:58:43
Novi komentar
nužno
nužno