« Zagreb
objavljeno prije 15 godina i 2 mjeseca
razapinjanje trga

Gradnja garaže se planira iako je HNK građen na glinenom tlu bez betona

Bez obzira na struku koja je rekla NE, gradonačelnikova ekipa tvrdoglavo planira graditi ispod najljepše zgrade u Hrvatskoj

(Davor Pongračić/CROPIX)
Više o

Velimir Srića

,

Snješka Knežević

,

podzemna garaža

,

garaža HNK

,

Lenucijeva potkova

Na inicijativu Kluba zastupnika s liste Velimira Sriće, a u organizaciji gradskog zastupnika Zvonka Makovića, danas je u zagrebačkoj Gradskoj skupštini prvi put predstavljen projekt podzemnih garaža ispod HNK za kojeg su jedni tvrdili da je "spas za promet i parkiranje" u centru, a drugi da je to nepotrebno "razapinjanje" i "devastiranje" Trga maršala Tita.

"Uz projekt podzemne garaže ispod HNK vezuje se niz nepravilnosti i nelegitimnosti", naveo je Maković pitajući se zašto za taj projekt, koji se predstavlja kao gradski, nije raspisan javni natječaj i zašto dosad nije predstavljen javnosti.

Na konferenciji za novinare gdje su nazočili povjesničari umjetnosti, arhitekti i predstavnici gradske izvršne vlasti, projektant Boris Popović, arhitekt koji je projektirao i garažu Tuškanac, rekao je da je nova garaža na četiri etaže planirana sjeverno od HNK, a ulaz odnosno izlaz iz garaže uzduž zgrade kazališta.

"Parking bi se ukinuo na cijelom Trgu kako bi se dobila vizura planirana prije 100 godina", kazao je Popović dodajući kako su zelene površine Lenucijeve potkove projektom garaža ostale nedirnute.

Na tu je tvrdnju reagirala povjesničarka umjetnosti Snješka Knežević rekavši kako je Lenucijeva potkova urbanistički ansambl, a i Maković je dometnuo da nisu u pitanju samo travnjaci nego cjeloviti kompleks.

"To je razapinjanje povijesnog trga", ocijenila je Snješka Knežević dodajući kako u cjelovitoj obnovi "zelene potkove" Trg maršala Tita treba imati prioritet.

Profesor na Arhitektonskom fakultetu Nenad Fabijanić je upitao zašto se podzemna garaža ne gradi ispod obližnjeg srednjoškolskog igrališta, s čime se slaže i struka i javnost. "Zgrada HNK traži veliki zahvat na sanaciji i to bi trebao biti gradski prioritet, a ne garaža ispod zgrade sagrađene 1895. bez betona i na tlu gdje se nalazi glina", kazao je.

Ispred Zagrebačkog holdinga, direktor "Zagrebparkinga" Mate Kraljević je podržao projekt, baš kao i Ivan Dadić s Fakulteta prometnih znanosti.

24.11.2009. 17:34:32
Novi komentar
nužno
nužno