« Biznis
objavljeno prije 7 godina i 5 mjeseci
PODACI

Gotovo polovica Europljana želi svoju banku zamijeniti online bankom

Rezultati su pokazali da je 85% ispitanika već koristilo digitalne usluge u svojoj banci, a predvodnici su Španjolci s čak 93%, dok su na dnu ljestvice Francuzi sa 62%

Više o

online bankarstvo

,

digitalno plaćanje

Želja potrošača za jednostavnim, sigurnim i digitalnim rješenjima u bankarstvu raste, potvrdilo je istraživanje koje je kompanija Mastercard provela u 11 europskih zemalja. Rezultati su pokazali da je 85% ispitanika već koristilo digitalne usluge u svojoj banci, a predvodnici su Španjolci s čak 93%, dok su na dnu ljestvice Francuzi sa 62%. Kad je riječ o učestalosti korištenja, više od 85% ispitanika služi se digitalnim (online ili mobilnim) bankarstvom barem jednom na mjesec, a 38% ih to čini na dnevnoj ili tjednoj bazi.

Ispitanici su praktičnost označili kao najznačajniju prednost digitalnih bankarskih rješenja - smatraju da digitalno bankarstvo doprinosi uštedi vremena (70%) i da je jednostavno za korištenje (59%), ali i da odgovara njihovom životnom stilu (32%). Također, šest od deset korisnika u Europi pokazuje visok stupanj zainteresiranosti za digitalna rješenja i uvjereni su da digitalizacija bankarskog sektora olakšava njihov život i čini ga sigurnijim.

„Ovo istraživanje naglašava da potrošači žele jednostavna i sigurna rješenja te da su vrlo otvoreni za digitalne proizvode koji zadovoljavaju njihove potrebe. Prihvaćamo ovu promjenu i ponosni smo što smo s našim inovacijama i sigurnim rješenjima preferirani partner digitalne industrije", rekao je Javier Perez, predsjednik kompanije Mastercard u Europi, te dodao: „Kao tehnološka kompanija koje djeluje u industriji plaćanja, već dugo smo usredotočeni na poticanje inovacija. Važno je da inovacije imaju smisao pa tako u ovom slučaju razumijemo da naši partneri i potrošači žele koristiti digitalna plaćanja na svojim novim uređajima."

Niska lojalnost korisnika prema tradicionalnim bankama

Istraživanje je pokazalo kako je lojalnost potrošača kad je riječ o njihovim sadašnjim bankama relativno niska. Tako u Njemačkoj 27% ispitanika razmišlja o napuštanju banke u narednih 12 mjeseci, dok su Nizozemci najvjerniji korisnici bankarskih usluga - samo 7% razmišlja o promjeni banke, a 52% je sigurno da želi ostati u svojoj banci. Istovremeno, gotovo polovica ispitanika (49%) razmišlja o zamjeni svoje banke online bankom, a predvodnici su Nijemci i Mađari (58%) te Francuzi (57%). Kad je riječ o motivima, 43% ispitanika želi digitalizirana bankarska rješenja jer su praktična, dok 39% njih ističe sigurnost kao najveću prednost.

Europski potrošači vjeruju da će proces digitalizacije u financijskoj industriji utjecati na poslovnice banaka. Dvije trećine ispitanika (67%) smatra da će poslovnice banaka još uvijek postojati u njihovoj zemlji u narednih deset godina, ali će se smanjiti njihov broj, dok je 6% uvjereno da će poslovnice banaka u potpunosti nestati u tom vremenskom razdoblju.

Od banaka potrošači traže dostupnost i jednostavnost uporabe (42%), fleksibilnost kad je riječ o ugovorima i 24-satnu uslugu savjetovanja (27%) te mogućnost kontrole troškova u stvarnom vremenu i transparentnost (24%).

Trend digitalizacije u bankarskom sektoru

Digitalizacija u financijskom sektoru oslanja se na partnerstva, a Mastercard je rano prepoznao trend njenog povećanja u bankarskoj industriji te je partner oko 30 digitalnih banaka diljem Europe, poput N26, Holvi i Monzo, na tržištima kao što su Finska, Njemačka, Italija, Nizozemska, Poljska i Velika Britanija. Više od 75% ispitanika izjavilo je kako smatraju kompaniju Mastercard pravim partnerom za banke iz različitih razloga: Mastercard je tehnološka kompanija koja pruža financijske usluge, pruža tehnologiju jednostavnu za uporabu i sigurna rješenja te je prihvatila inovativnu tehnologiju usmjerenu na budućnost - smatraju ispitani potrošači.

Jedan od najvećih partnera kompanije Mastercard je mobilna banka N26 koja je svoje djelovanje započela na tržištu Njemačke, a sada je prisutna u 17 zemalja i vodeća je mobilna banka u Europi. Mastercard joj pruža pomoć u rješenjima za izdavanje i obradu transakcija te je savjetuje o tehničkim rješenjima vezanima uz usluge plaćanja. Kao jednom od pionira u ovom području, cilj banke N26 je digitalizacija svih proizvoda i usluga koje nude tradicionalne banke. „Osnovni nam je cilj pružiti najnaprednije korisničko iskustvo, a tehnologija u tome igra ključnu ulogu", rekao je Valentin Stalf, suosnivač i predsjednik Uprave N26. „Bio je izazov pronaći partnere koji imaju digitalnu i stoga fleksibilnu infrastrukturu koja stvara jedinstveno i jednostavno korisničko iskustvo. Rano smo prepoznali da je Mastercard dinamičan igrač na tržištu te je otvoren za nove proizvode i tehnologije. Suradnja s ovim renomiranim brandom koji prati najnovija dostignuća, a ima i globalnu mrežu, je kao da dobijete na jackpotu. Mastercard je najbolji partner kojem smo se mogli nadati kako bismo izgradili prvu mobilnu banku u Europi."

Drugi primjer je kompanija Holvi koja mikropoduzetnicima nudi digitalno bankarstvo. Finska tvrtka započela je svoj rad rješavanjem svakodnevnih problema samozaposlenih osoba s financijskim menadžmentom. Naime, mikropoduzetnici su često nailazili na poteškoće u dobivanju adekvatne potpore od tradicionalnih banaka. S ciljem da postane pružatelji usluga financijskog upravljanja mikropoduzetnicima i malim tvrtkama u Europi, kompanija Holvi pomaže svojim klijentima da uštede vrijeme, novac i posluju učinkovitije. Od 2006. se kartica Holvi Business Mastercard izravno povezuje s njihovom uslugom i omogućava korisnicima jednostavnije upravljanje financijama. „Za nas je važno raditi s partnerima koji su pouzdani. Misija nam je korisnicima pružiti usluge bankarstva bez granica u digitalno doba. Kompanija Mastercard ne zna za granice, baš kao što za njih ne znaju ni naši korisnici", izjavio je Antti-Jussi Suominen, predsjednik Uprave kompanije Holvi.

Cjelokupni popis partnera kompanije Mastercard diljem Europe možete pronaći u infografici.

14.07.2017. 10:31:00
Novi komentar
nužno
nužno