Dvije i pol milijarde dolara za nove igre
Posao s igrama u virtualnoj stvarnosti i dalje ide dobro, jer danas se više ne igraju samo mladi muškarci - nego baš svi
Ove srijede (15.8.) započinje Gamescom, sajam za "interaktivne igre i zabavu" - kako službeno glasi naziv ovog sajma igara za računala. Doduše, sudjelovanje su otkazali i neki od "glavnih igrača" u tom veoma ozbiljnom poslu s igrama za računala poput Microsofta, Nintenda ili Sega, ali je još uvijek ostalo oko 600 izlagača iz četrdesetak zemalja koji žele predstaviti svoje najnovije igre i proizvode.
To znači da će i ovaj put na oko 140 tisuća četvornih metara - površina na koju bi stalo 14 nogometnih igrališta, biti mnoštvo ekrana s najnovijim inačicama igara i igraćih konzola. No kriza u "pravom" svijetu je ipak načela i zabavu u "virtualnom": za igre i konzole se troši nešto manje nego prošle godine - u Njemačkoj je to pad od oko 4%, ali je to još uvijek golemi iznos od 2,5 milijardi eura koliko se potroši godišnje na igranje s računalom.
Škrtice - gube igru!
I proizvođači su nešto oprezniji: doduše, tek će se vidjeti koja igra će postati hit, ali mnogi su odlučili "igrati na sigurno" i predstaviti tek noviju inačicu starih uspješnica, poput već trećih dijelova igara Asassin's Creed ili Crysis, a nastavlja se i serija sportskih simulacija poput Fifa 13. U međuvremenu budžeti za razvoj nove igre su i veći nego za kakav filmski spektakl, tako da i proizvođači u ova krizna vremena radije nude ono što znaju da dobro prolazi na tržištu.
Jer iako ispada da prosječan igrač u Njemačkoj za svoju strast potroši 18 eura svakog mjeseca, sve ih se više želi igrati ipak - besplatno. To "besplatno" tek rijetko znači da se ne treba ništa plaćati, jer osim veze s internetom cvate posao i s takozvanim "Item-Selling". Tu korisnici plaćaju "dodatak" za svoju igru (na primjer boju automobila kojeg će voziti u utrci ili neka osobita svojstva svoje "druge ličnosti", Avatara) i tu je prošle godine već 4,6 milijuna Nijemaca rado otvorilo novčanik - što je porast za 63%!
Muško i žensko, staro i mlado...
Ono što osobito raduje Ralpha Hauptera iz Udruge proizvođača u IT sektoru Bitkom jest da igre nisu više zanimljive samo za (muške) tinejdžere. U međuvremenu, gotovo svaki treći stanovnik Njemačke redovito igra neku igricu na računalu, muškarci podjednako kao i žene, a i stariji korisnici računala sve češće doživljavaju svoju drugu mladost igrajući se na računalu.
Naravno, i dalje vlada trend mrežnih igara i time je taj sektor očito uspio gotovo potpuno eliminirati stari problem: ilegalne kopije igara za računala. Zato i ove godine u Kölnu - i usprkos krizi, proizvođači igara s velikim optimizmom gledaju u budućnost. Jer nakon "pametnih" mobitela, sada i "tabletsi" raznih proizvođača nude još jednu platformu za igranje.
To tržište je daleko od zasićenosti: iako prodaja igara za mobilne platforme bilježi porast od 40%, mnogi tek namjeravaju kupiti tabletno računalo - ili mu se nadaju, na primjer za nadolazeći Božić. Zato se i proizvođači igara nadaju kako će onda i to računalo trebati "napuniti" najnovijim igricama koje će se vidjeti do ove nedjelje (19.8.) na velesajmu u Kölnu.
Novi komentar