Besplatni softver sve jači
Razvojem brzog interneta pojavio se cijeli niz online besplatnih programa
Besplatni softver svojedobno je proizašao iz masovne potrage, s antimicrosoftskim dodatkom, za alternativom plaćenom softveru. Pokret je iznjedrio mnoštvo programa, ali samo šačicu onih koji se, poput Linuxa, naveliko koriste. Microsoft Office koristi pola milijuna ljudi, piše Reuters.
Sve rasprostranjenija brza internetska veza izbacila je novi tip besplatnog softvera - programe koje njihovi stvaratelji drže na svojim serverima.
Google i manje internetske tvrtke poput Zohoa nude besplatne office programe preko interneta. Korisnici ne trebaju instalirati program, pa čak ni držati dokumente na svom kompjutoru.
Moguća ušteda
Pomoć u tehnologijiGoogle Inc. će za borbu protiv dječje pornografije iskoristiti tehnologiju vizualnog prepoznavanja koja se na YouTubeu koristi za prepoznavanje kršenja autorskih prava. Googleovi inženjeri su više od godinu dana surađivali s istražiteljima na softveru koji će automatizirati pretraživanje interneta u potrazi za nedopustivim stranicama.- Pomoću većine besplatnog softvera na internetu nećete moći masovno slati mailove ili vršiti sofisticirane analize podataka, ali zapravo relativno malo ljudi ima potrebu za tim - kaže Rebecca Wetterman, analitičarka u Nucleus Researchu, i dodaje kako Google Docs i ostali besplatni programi postaju sve zanimljiviji i tvrtkama koje traže načine da smanje informatički budžet.
Zahtjevniji korisnici koji ne žele plaćati, mogu iskušati IBM-ov program Symphony ili OpenOffice, paket koji je razvila neprofitna organizacija, a koji također uključuje programe za obradu baza podataka i crtanje.
Rob Tidrow, programer koji je napisao nekoliko vodiča o Microsoft Officeu, a upravo je završio ‘IBM Lotus Symphony for Dummies’, kaže da Symphony ne zaostaje puno za Officeom te da bi neke manje tvrtke mogle znatno uštedjeti.
Međutim, Kirk Gregersen, Microsoftov product manager kaže da cijena nije glavni razlog odluke za njihove korisnike.
Ozbiljna konkurencija
- Čim im kažete da je besplatno, ljudi se osjećaju nesigurno i pitaju: U čemu je kvaka? - priznaje Pierre Avignon, grafički dizajner koji je pokušao ponukati nekoliko prijatelja da iskušaju Symphony.
No, Microsoft ipak prati razvoj situacije.
- Mi na takvu konkurenciju moramo gledati super ozbiljno - priznaje Gregersen. (METRO)
Razgovor RSS komentara novi komentar ↓
( ŽIVIO RAB!!!!!!!!!!!!!)
Novi komentar