Ako u poslovnim dopisivanjima koristite emotikone, ispast ćete - nekompetentni
Možda vam je cilj postići opuštenu atmosferu među kolegama, no postići ćete upravo suprotno.
Uključivanje emotikona u poslovne razgovore može umanjiti ozbiljnost informacija ili ukazivati na vašu neprofesionalnost, tvrde rezultati istraživanja provedenog na Sveučilištu Ben-Gurion University u Izraelu.
Suprotno vjerovanju da će sličice nasmiješenih lica u sugovorniku pobuditi emocije topline, takvi će alati ostaviti dojam vaše nekompetencije.
To je dokazala i studija u Amsterdamu, provedena na 549 ispitanika koji potječu iz 29 različitih zemalja. Od sudionika se tražilo da čitaju nekoliko sličnih poslovnih emailova pa ocijene koji od njih odaju dojam topline, a koji govore o profesionalnoj kompetenciji autora. Neki od emailova sadržavali su emotikone, dok drugi nisu.
Suprotno očekivanjima, iskaz emailova koji su sadržavali emotikone nije proglašen toplijim od mailova bez nasmiješenih lica, no te su sličice negativno utjecale na percepciju autora kao kompetentnog radnika.
Ispitanici su nakon toga zamoljeni da odgovore na mailove koje su čitali, a analizom njihovih odgovora moglo se primijetiti da su preciznije i s više informacija odgovarali na one bez emotikona.
"U formalnom okruženju, smajlić nije smajlić", tvrde autori istraživanja.
Slažete li se?
Novi komentar