ADAC: Najpouzdaniji Mitsubishi i Nijemci
Njemačke su marke slavile u šest od ukupno osam kategorija
Japanski Mitsubishi i njemačke marke pobjednici su istraživanja o pouzdanosti koje od 1978. provodi ADAC. Naime, njemačke su marke pobijedile u šest od ukupno osam kategorija, a u preostale dvije slavio je Mitsubishi.
U konkurenciju su ušli modeli stari od jednu do šest godina koji su najmanje tri godine na njemačkom tržištu, a prodani su u više od 10.000 primjeraka. Analiza je obuhvatila 2,55 milijuna kvarova od ukupno 3,81 milijuna koje su iz ADAC-a zabilježili 2007.
U srednjoj i višoj srednjoj klasi na vrhu liste s najmanje kvarova su Audi A4 i A6. U donjoj srednjoj i klasi terenaca pobijedili su BMW Serija 1 i X3. U klasi sportskih/kabriolet modela pobijedio je Mercedesov SLK, dok je VW Sharan šampion u klasi velikih monovolumena.
Kod malih se automobila najmanje kvario Mitsubishi Colt, a titula najpouzdanijeg u klasi mini i kompakt monovolumena je pripala Mitsubishiju Space Star.
Toyota je dosad bila najuspješnija sa 34 prva mjesta tijekom 30 godina koliko ADAC vodi statistiku o kvarovima. Drugo mjesto drži Mercedes sa 32 pobjede, a treći je Audi sa 20.
Za Toyotu su rezultati ADAC-ovog istraživanja za 2007. porazni. Njihovi Yaris, Corolla/Auris i Avensis su u svojim klasama imali skromni učinak jer su osvojili 11., 6. i 8. mjesto.
Poraz JapanacaPremda je Mitsubishi slavio u dvije kategorije, istraživanje ADAC-a za 2007. je udarac japanskoj autoindustriji na europskom tržištu.
Postoje sumnje da ADAC blago forsira njemačke marke, ali ipak ne toliko da bi vjerodostojnost statistike bila ugrožena. Upravo zato zabrinjava pad kvalitete Toyota i navodi na sumnju kako Japanci u zadnje vrijeme štede u izradi.
Uostalom, u američkim statistikama je također uočljiv blagi pad kvalitete Toyotinih modela, pa tvrdnje iz SAD-a i Njemačke treba shvatiti ozbiljno.
Ne bi bilo dobro za Toyotu da ponovi pogreške Opela iz 80-ih i 90-ih godina kada su nizom kvarova pokvarili dugo ulaganje u kvalitetu i doživjeli eroziju imidža. A u tom je slučaju, znamo svi, povjerenje kupaca teško vratiti... (ŽS)
Novi komentar