objavljeno 05.12.2024. 15:00:00
NIVEA CONNECT

U ovom trenutku netko do koga vam je stalo osjeća se usamljeno

NIVEA i u Hrvatskoj pokreće misiju borbe protiv društvene izolacije i objavljuje rezultate globalnog istraživanja

Ne dozvolite svojim dragim ljudima da se osjećaju usamljeno
Ne dozvolite svojim dragim ljudima da se osjećaju usamljeno (NIVEA)

Društvena izolacija postala je jedan od najznačajnijih izazova suvremenog doba, s ozbiljnim posljedicama na fizičko i mentalno zdravlje. Novo globalno istraživanje koje je provela NIVEA ističe zastupljenost ovog problema te se detaljno bavi njegovim uzrocima i mogućim dugoročnim posljedicama ukoliko se ne pronađu rješenja.

Kako bi odgovorila na ovaj izazov, NIVEA danas predstavlja NIVEA CONNECT, globalnu inicijativu usmjerenu na borbu protiv društvene izolacije i poticanje stvaranja značajnih međuljudskih odnosa.

Provedeno globalno NIVEA istraživanje pokazalo je da čak 86% ispitanika smatra da izolacija i usamljenost postaju sve ozbiljniji problem.* Svaka četvrta osoba (25%) priznaje da se u posljednjih godinu dana često osjećala izolirano, dok svaka peta (20%) navodi da nema niti jednog bliskog prijatelja. Moramo osvijestiti da posljedice ovoga mogu biti iznimno štetne. Usamljenost i društvena izolacija povezane su s većim rizikom od srčanih bolesti i moždanog udara te predstavljaju potencijalne zdravstvene rizike koji mogu značajno utjecati na životni vijek osobe. Gotovo polovica ispitanika (48%) koji su osjetili utjecaj društvene izolacije na svojoj koži primijetila je pogoršanje fizičkog zdravlja, dok je 53% doživjelo negativne promjene u mentalnom stanju, što značajno povećava rizik od depresije i anksioznosti. Osim toga, 58% ih priznaje osjećaj bespomoćnosti, 56% se povuklo iz društvenih aktivnosti, a 46% zanemarilo ključne životne obveze.

Također, istraživanje otkriva da su djeca i mladi u dobi od 16 do 24 godine (38%), hibridni radnici (52%) te intenzivni korisnici društvenih mreža (34%) među skupinama koje se osjećaju najizoliranije u društvu.

Ključni problem ostaje stigma koja povezuje društvenu izolaciju i usamljenost i stvara veliku prepreku u traženju pomoći i podrške. Čak 40% ispitanika priznaje da osjećaju sram zbog izolacije, dok se više od polovice (58%) osjeća bespomoćno, što dodatno produbljuje ovaj već ozbiljan problem. Iako većina ispitanika (67%) zna gdje mogu pronaći podršku kada se osjećaju usamljeno ili izolirano, tek 46% smatra da je pomoć lako zatražiti. Posebno ranjive skupine, poput djece i mladih mladih od 16 do 24 godine i starijih osoba između 55 i 74 godine, najviše se bore s traženjem potrebne podrške.

NIVEA odlučno pristupa ovom izazovu kroz inicijativu NIVEA CONNECT, osmišljenu za educiranje i pružanje podrške zajednicama, organizacijama i pojedincima širom svijeta. Cilj je smanjiti stigmu usamljenosti i potaknuti stvaranje značajnih međuljudskih odnosa, kroz tri ključna koraka:

  1. Održavanjem lokalnih NIVEA CONNECT projekata s partnerima, u 40 zemalja do 2026. godine.

  2. Koristeći globalnu prisutnost i prepoznatljiv glas kako bi podigla svijest i potaknula sudjelovanje zajednica u rješavanju ovog problema.

  3. Podupiranjem i jačanjem međunarodne zajednice znanstvenika, stručnjaka i organizacija koje se bore protiv socijalne izolacije, stvarajući tako zajednički globalni pokret.

Kada se razmatraju uzroci sve veće društvene izolacije, 20% ispitanika ističe socijalnu anksioznost kao glavni čimbenik, dok 30% navodi fizičku udaljenost od prijatelja i obitelji. Nedostatak financijskih sredstava predstavlja prepreku za uključivanje za 27% ispitanika. Rezultati dodatno ukazuju na to da društvena izolacija stvara svijet nepovjerenja, čak 81% ljudi smatra da je danas "svatko za sebe". Polovica ispitanika osjeća da ih nitko ne poznaje uistinu dobro, dok 58% izjavljuje da se osjećaju usamljeno čak i kada su okruženi drugim ljudima. S pozitivne strane, gotovo svi ispitanici (90%) koji poznaju nekoga tko pati od socijalne izolacije, pokušavaju pomoći.

"Trenutno se netko do koga vam je stalo osjeća usamljeno. Kada shvatimo dubok utjecaj i posljedice društvene izolacije i usamljenosti, imat ćemo motivaciju da reagiramo i djelujemo - ne samo iz suosjećanja, već i zbog razumijevanja činjenice da je naše blagostanje usko povezano s drugima.", izjavila je NIVEA predsjednica, Grita Loebsack.

NIVEA CONNECT ima misiju da ojača ljudske veze, educira ljude o tome što mogu poduzeti te potakne okruženje u kojem ljudi mogu tražiti podršku bez straha. Borba protiv porasta društvene izolacije zahtijeva usklađene globalne napore za uklanjanje stigme i poticanje otvorenih razgovora o usamljenosti.

"Zajedno možemo smanjiti stigmu, promicati veću svijest i implementirati učinkovita rješenja za borbu protiv društvene izolacije," poručuje NIVEA te će zajedno s kompanijom Beiersdorf raditi na stvaranja inkluzivnijeg društva, temeljenog na principima održivosti unutar CARE BEYOND SKIN inicijative.

U okviru NIVEA CONNECT inicijative, Savez društava „Naša djeca" Hrvatske, kao najveća organizacija za djecu u Hrvatskoj, u partnerstvu s tvrtkom Beiersdorf zajedno će pokrenuti društveno odgovorni projekt pod nazivom „Mala škola dobrih osjećaja". Projekt će se baviti problemom društvene izolacije među djecom, posebice u kontekstu digitalne dobi i postpandemijskog vremena, kada su djeca bila dodatno izolirana kroz digitalnu komunikaciju i medijsku konzumaciju.

„Mala škola dobrih osjećaja" provodit će se u šest lokalnih zajednica u organizaciji Društava "Naša djeca", kroz treninge odraslih i praktične aktivnosti s djecom, a koje imaju za cilj razvijanje i jačanje "suosjećajnog uma" koji poput kompasa pokazuje put prema drugima, razvijajući empatiju, emocionalnu inteligenciju, razumijevanje i ljubaznost kod osnovnoškolske djece te promiče međusobnu suradnju i uzajamnu podršku pojedinca i društva općenito.

"Promičući ove vrijednosti kod djece i mladih, ne samo da će se poboljšati njihovo osobno mentalno zdravlje, već će također značajno doprinijeti i međusobno povezanijem i otpornijem društvu u cjelini." izjavila je Sonja Borovčak, predsjednica Saveza DND-a Hrvatske.

NIVEA CONNECT je društvena misija pokrenuta od strane tvrtke NIVEA u rujnu 2024. godine, kao odgovor na globalnu epidemiju društvene izolacije i usamljenosti koja negativno utječe na zdravlje i dobrobit ljudi svih dobnih skupina, socio-ekonomskih pozadina i kultura. NIVEA je predana borbi protiv društvene izolacije, s ciljem jačanja ljudske povezanosti. Vjerujući u snagu inkluzivnosti, podrške mentalnom zdravlju i osnaživanja pojedinaca, NIVEA teži izgradnji svijeta u kojem se manje ljudi osjeća izolirano i nepovezano.

Cilj je do 2026. godine realizirati NIVEA CONNECT projekte u 40 zemalja, osiguravajući doseg zajednica kojima je pomoć potrebna, bez obzira na geografsku lokaciju. Snagom lokalnih uvida i globalne stručnosti, cilj je stvoriti značajne veze i trajne promjene na svjetskoj razini.

Savez društava „Naša djeca" Hrvatske (Savez DND-a) je najveća krovna organizacija za djecu koja okuplja 107 lokalnih društava "Naša djeca" diljem Hrvatske, kao i veliki stručnjaka, volontera, roditelja, pojedinaca, filantropa koji rade s djecom i za djecu. Savez DND djeluje na promociji prava i dobrobiti djece u svim aspektima djetetova života, te pruža podršku roditeljima u odgoju djece. Rad Saveza DND-a zasniva se na UN-ovoj Konvenciji o pravima djeteta. (www.savez-dnd.hr, info@savez-dnd.hr )

05.12.2024. 15:00:00
http://m.metro-portal.hr/u-ovom-trenutku-netko-do-koga-vam-je-stalo-osjeca-se-usamljeno/149458/