objavljeno 13.03.2012. 08:46:00
DISTOPIJA

Pretvorili beskućnike u pokretne hotspotove za bogataše

„Radi se o potpuno sramotnoj, gnusnoj, pokroviteljskoj i dehumanizirajućoj stvari", rekao je jedan britanski stručnjak za marketing

Fotografija vijesti

Ono što je počelo kao zanimljiv marketinški trik pretvorilo se u žestoku javnu debatu o ljudskim pravima i izrabljivanju s jedne te bezličnim i krutim korporativnim interesima s druge strane.

Naime, jedna je PR tvrtka iz američkog grada Austina u saveznoj državi Teksas odlučila za vrijeme konferencije u tom gradu „postaviti" nekolicinu beskućnika s posebnom odjećom diljem zgrade kako bi posjetiteljima u svakom trenutku omogućavali pristup WiFi mreži.

„Ovo je jedna od najgorih marketinških ideja koje sam ikada vidio. Radi se o potpuno sramotnoj, gnusnoj, pokroviteljskoj i dehumanizirajućoj stvari", rekao je britanski stručnjak za marketing Luke Scheybeler u New York Timesu.

S druge strane, u tvrtki BBH, začetnicima ove ideje, vlada zadovoljstvo snažnim reakcijama koju je kampanja izazvala.

„Očigledno je da nas mnogi smatraju pravim negativcima, ali nitko ne uzima u obzir da smo na ovaj način pomogli ljudima bez krova nad glavom da pošteno zarade koji dolar i osjećaju da su nešto pridonijeli", poručili su.

Promotivni video prikazuje jednog od „pokretnih hotspotova", beskućnika Clarencea, koji je izgubio sve u uraganu Katrina, nakon čega je upao u začarani krug dugovanja.

„Beskućnici su nekoć prodavali novine iz čijih su se prihoda onda financirale javne kuhinje i prenoćišta, a u budućnosti bi se ista stvar mogla činiti upravo na ovaj način", smatraju u tvrtki BBH.

Hoće li ova ideja ostati samo na razini marketinškog trika ili je naznaka budućnosti, ostaje za vidjeti.

13.03.2012. 08:46:00
http://m.metro-portal.hr/pretvorili-beskucnike-u-pokretne-hotspotove-za-bogatase/69079/