objavljeno 26.01.2019. 10:31:00
70. DLJ

Novi vizualni identitet za obljetničko festivalsko izdanje

Umjetnicima je polazišna točka u konceptualizaciji rješenja pitanje javnog prostora kao scenskog, što je bio tematski okvir kako ga je postavilo umjetničko vodstvo Igara

Novi vizualni identitet
Novi vizualni identitet (Arhiva)

Vizualni identitet sedamdesetih Dubrovačkih ljetnih igara koje će se održati od 10. srpnja do 25. kolovoza na gotovo dvadeset scenskih i ambijentalnih lokacija grada Dubrovnika potpisuju Orsat Franković i Ana Opalić. Umjetnicima je polazišna točka u konceptualizaciji rješenja pitanje javnog prostora kao scenskog, što je bio tematski okvir kako ga je postavilo umjetničko vodstvo Igara.

Kao skup otvorenih mjesta u tkivu Grada, javni prostor izaziva napetosti i sukobe oprečnih ideja i interesa. Bipolarne je prirode, ujedno stvaran i utvaran, javan i nedostupan, monumentalan i provincijalan, svačiji, nečiji, ničiji... U funkciji scene ili života, prostor je zajednički resurs kojem upisujemo kolektivna značenja. Rješenje vizualnog identiteta i plakata otvara pitanje tih značenja.

- Vratili smo se kao promatrači na neka od mitskih scenskih mjesta Igara. Znajući da se na njih vraćamo svaki put drugačiji, proizveli smo nove fotografije tih mjesta svjedočeći o vremenu u kojem živimo i okolnostima koje nas određuju. Izmjenom vizure i minimalnim svjetlosnim intervencijama poznati, naizgled ispražnjeni prostori oslobađaju se tereta prijašnjih značenja i otvaraju novim mogućnostima u njihovu čitanju, prerastajući iz prostora uspomena u mjesta nove potencijalnosti. U želji da se odmaknemo od uobičajenog ili očekivanog pri odabiru tipografije i u prijelomu, posegnuli smo za netradicionalnim rješenjima. Okretanje logotipa naglavce, pored ispisivanja obljetnice, u konačnici sugerira i naš odgovor na pitanje treba li ona biti komemorativna svečanost ili prilika za novi početak - zapisali su autori Orsat Franković i Ana Opalić.

Orsat Franković grafički je dizajner s dvadesetpetogodišnjim iskustvom rada na razvoju kreativnih koncepata kombiniranjem oblikovnih metodologija i interdisciplinarnog pristupa radu. Autor je niza zapaženih rješenja u oblikovanju vizualnih komunikacija, a veliki dio profesionalnog angažmana posvetio je polju kulture i suradnji s civilnim sektorom. Osnivač je i kreativni voditelj studija Laboratorium te kasnije studija Flomaster i dobitnik je brojnih relevantnih međunarodnih nagrada i priznanja poput ICOGRADA Excellence Award, AICA, ZGRAF Grand Prix, European Design Award, Red Dot te niza drugih. S Dubrovačkim ljetnim igrama surađivao je u više navrata kao autor rješenja vizualnog identiteta i festivalskih plakata.

Ana Opalić se bavi fotografijom, videom i dokumentarnim filmom. Samostalno izlaže od 1991. godine. Predstavljala je Hrvatsku na Venecijanskom bijenalu zajedno s Borisom Cvjetanovićem 2003. godine. Redateljica je i snimateljica dvaju dokumentarnih filmova: Još jednom (Ana Opalić i Noah Pintarić, 2014.) i Lijek (2018.), a objavila je i dvije knjige fotografija: Brsalje (2017.) i Dom (2018). Kao snimateljica i fotografkinja surađuje s udrugama civilnog društva na različitim projektima čiji je osnovni cilj promicanje kulture te zaštita i promicanja ljudskih prava. Osnivačica je web portala Suvremena hrvatska fotografija (www.croatian-photography.com).

26.01.2019. 10:31:00
http://m.metro-portal.hr/novi-vizualni-identitet-za-obljetnicko-festivalsko-izdanje/116603/