objavljeno 17.04.2025. 13:00:00
USKRSNA KOŠARICA

Neka se šareni uskrsni stol

Sve je isto kao i lani, jedino bilježimo značajan rast broja građana koji će za ovu prigodu izdvojiti značajnije iznose

Uskrsna košarica je sve skuplja
Uskrsna košarica je sve skuplja (Arhiva)

Uskrs je svake godine prigoda da se proveselimo u krugu obitelji uz tradicionalne delicije, a što će se kupovati i koliko će se trošiti da uskrsni stol bude što bogatiji otkrilo je novo istraživanje koje smo proveli te dobivene rezultate usporedili s prethodne dvije godine.
Četiri od pet hrvatskih građana planira napraviti tradicionalni uskrsni doručak ili ručak ove godine i tu nema nikakvih osobitih promjena u odnosu na prethodna istraživanja.

Moderni formati trgovine - hipermarketi i veliki trgovački lanci - i ove će godine biti mjesto opskrbe namirnica za dvije trećine građana (njih 67%) koji će pripremati tradicionalna uskrsna jela. Stabilan je i broj građana koji će se opskrbiti iz domaće, vlastite proizvodnje - imamo ih 18%, dok će 8% građana kupovati u malim prodavaonicama. Važno je uočiti trend kontinuiranog pada kupnje na tržnicama koji je nastavio silaznom putanjom jer je prije dvije godine tamo kupovalo 12% građana, lani 8%, a ove godine još manjih 6%.

A sad idemo za stol. Tamo će se naći kuhana jaja i to kod 94% građana, a potom slijede kuhana šunka kod njih 87% te mladi luk kod 83%. Nakon ove vodeće trojke s nešto manjom popularnosti dolaze hren s 58% građana koji će konzumirati ovaj prilog, rotkvicu će jesti njih 46%, a pincu ili sirnicu njih 34%. Orehnjača će se naći na 29% stolova, pečena svinjetina na tek 1% manje, a pečena janjetina na 20% stolova. Na kraju dolaze još purica s mlincima s udjelom od 17%, pogača sa 16%, šunka u kruhu s 15% i sarma s 10%. Pritom nema osjetnih odstupanja vrijednih spomena jer je riječ o jelima koja se tradicionalno pripremaju pa nema nekih iznenađenja na uskrsnom stolu.

Nema niti iznenađenja kod pitanja planiraju li štedjeti prilikom kupnje namirnica za ovogodišnji Uskrs. Jednako kao i lani, da će paziti koliko troše za ovu prigodu ističe tri od pet građana (59%), a da neće štedjeti navodi njih 41%.

A koliko će trošiti? Pa najveći dio njih, ukupno 20%, kaže da će za nabavku uskrsnih namirnica potrošiti od 80 - 130 eura, a po 16% građana planira izdvojiti 50-70 eura te 40-50 eura. Zanimljiv je rast broja građana koji će pritom trošiti više od 130 eura - i dok ih je u prijašnje dvije godine bilo po 5%, ove godine to je udvostručeno na ukupno 10%.

Istraživanje su proveli JaTRGOVAC magazin i agencija Hendal tijekom ožujka 2025. godine na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 16 godina. Tijekom istraživanja provedena je stratifikacija po šest regija i četiri veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.

17.04.2025. 13:00:00
http://m.metro-portal.hr/neka-se-sareni-uskrsni-stol/151217/