Manga autorica Ryo Tatsuki ili vidovnjkinja?
Često se spominje među ljubiteljima misterija i teorija zavjere, pogotovo kad se približi datum koji je s njenim imenom postao gotovo mitski - 5. srpnja

Ryo Tatsuki, japanska manga autorica i ilustratorica, postala je poznata ne samo po svojim crtežima, već i po neobičnom talentu - tvrdila je da u snovima vidi vizije budućnosti. Njena knjiga The Future I Saw (Budućnost koju sam vidjela) objavljena je prvi put 1999. godine i od tada se često spominje među ljubiteljima misterija i teorija zavjere, pogotovo kad se približi datum koji je s njenim imenom postao gotovo mitski - 5. srpnja.
Ryo Tatsuki počela je bilježiti svoje snove još kao studentica umjetnosti u Osaki, a s vremenom su ti zapisi prerasli u zbirku crteža i predviđanja. Neka od njih su, prema tvrdnjama njenih sljedbenika, navodno bila zapanjujuće točna. Posebnu pažnju privukla su predviđanja velikih prirodnih katastrofa i društvenih prevrata, poput velikog potresa u Kobeu 1995. ili nuklearne nesreće u Fukushimi 2011. godine.
Među zapisima ističe se i datum 5. srpnja, koji se ponavlja više puta u njenim vizijama. Navodno je u svojim snovima vidjela taj datum okružen tamnim oblacima, vodom i neobičnim svjetlima na nebu. Neki tumače da je riječ o prirodnoj katastrofi - možda potresu, poplavi ili nekoj kozmičkoj pojavi poput kometa ili solarne oluje. Drugi vjeruju da je 5. srpnja simboličan, možda označava početak velikih društvenih promjena ili duhovnog buđenja čovječanstva.
Unatoč zlokobnom prizvuku, Tatsuki nikada nije tvrdila da zna točno što će se dogoditi. U svojim rijetkim intervjuima isticala je da su snovi fragmenti, slike bez jasnog konteksta, i da ih svatko može interpretirati na svoj način. No to nije spriječilo nastanak brojnih teorija i internet foruma na kojima se raspravlja o tome što bi 5. srpnja mogao značiti.
Zanimljivo je kako datum uvijek iznova budi maštu ljudi diljem svijeta, premda je Tatsuki, skromna i povučena umjetnica, zapravo rijetko tražila pažnju javnosti. Umrla je 2020. godine, a njena knjiga i dalje se tiska i rasprodaje u Japanu i inozemstvu. Mnogi njeni crteži, od kojih neki prikazuju futurističke gradove ili simbole u prirodi, analiziraju se kao skriveni ključevi za razumijevanje onoga što bi moglo doći.
Je li 5. srpnja samo datum poput svakog drugog ili znak upozorenja? Odgovor vjerojatno nikada nećemo saznati. Ono što je sigurno jest da Ryo Tatsuki i danas, godinama nakon svoje smrti, uspijeva probuditi našu znatiželju i podsjetiti nas koliko su snovi ponekad moćniji od stvarnosti.