objavljeno 23.06.2025. 14:00:00
CARGO PARTNER

Kakva je uloga logistike u najvećim glazbenim spektaklima

Od Zagreba do Osake, uspjeh transporta ovisi o preciznosti i pouzdanosti logistike

Fotografija vijesti
Fotografija vijesti (Arhiva)

Svake godine, od svibnja do rujna, diljem svijeta održi se više od 15.000 velikih glazbenih koncerata i festivala, a globalna koncertna industrija u 2024. godini generirala je gotovo 35 milijardi dolara prihoda. Samo jedna stadionska turneja, poput aktualne turneje Taylor Swift, uključuje više od 90 kamiona opreme i desetke tona pozornica, LED panela i rasvjetne tehnike. U Hrvatskoj, gdje se ljeti održi više od 200 glazbenih događanja većeg formata, isti logistički izazovi dolaze na domaći teren.

Ljeto svjetskih turneja: Tisuće koncerata, stotine tona opreme

Upravo zbog složenosti i brzine ovih projekata, transportna rješenja postaju nevidljivi temelj svakog spektakla. Od zračnog prijevoza osjetljive elektronike do cestovnog transporta montažnih bina, svaki detalj mora biti usklađen - jer jedan dan kašnjenja može značiti otkazivanje nastupa.

Kao i svake godine, s dolaskom koncertne sezone naši su kapaciteti usmjereni na prijevoz tehničke opreme za velike glazbene događaje", ističe Zoran Starčević, direktor cargo-partnera Hrvatska. „S obzirom na kompleksnost produkcija, iskustvo iz drugih izazovnih projekata itekako nam pomaže - kao što je bio slučaj s EXPO-om 2025., gdje smo prevezli ključne elemente hrvatskog i austrijskog paviljona u Osaku. Takvi projekti traže potpunu točnost, fleksibilnost i brzu prilagodbu, što je i temelj dobre logistike za glazbenu industriju."

Što sve podrazumijeva logistika glazbenih spektakala

Za razliku od standardnog teretnog prijevoza, koncertna logistika nosi specifične izazove: od transporta montažnih bina, video i rasvjetne opreme te osjetljivih instrumenata, do usklađivanja međunarodnih carinskih procedura i ulaska u gradove pod posebnom regulacijom prometa.

Logistički timovi moraju precizno planirati rute, rukovati teretom različitih dimenzija i vrijednosti, a pritom održavati maksimalnu pouzdanost unutar vremenskih okvira koji ne trpe odstupanja. Svaki koncert funkcionira kao pokretna tvornica - koja se mora preseliti s kontinenta na kontinent bez zastoja. Upravo zato ključni igrači u industriji turneja traže partnere koji ne nude samo prijevoz, već i stratešku sigurnost.

Nedavan primjer takve strateške suradnje bila je podrška cargo-partnera renomiranoj južnokorejskoj zabavnoj kompaniji koja zastupa vodeće K-pop idole. Pet zračnih pošiljki iz Seula u Los Angeles isporučilo je više od 18 tona robe - uključujući svjetleće štapiće, foto kartice i albume - na vrijeme za veliku promotivnu kampanju. Kako bi se izbjegla kašnjenja, tim u Los Angelesu uskladio je radno vrijeme s korejskom vremenskom zonom i osigurao brzo carinjenje tijekom vikenda, pokazujući preciznost potrebnu u globalnoj logistici glazbene industrije.

Zahvaljujući znanju koje su godinama gradili na najzahtjevnijim međunarodnim projektima, stručnjaci iz cargo-partnera ističu važnost koordinacije, točnosti i transparentne komunikacije - bilo da se radi o rock koncertu u Zagrebu ili svjetskoj izložbi u Japanu. Logistika je, poručuju, jedini backstage koji ne smije kasniti.

23.06.2025. 14:00:00
http://m.metro-portal.hr/kakva-je-uloga-logistike-u-najvecim-glazbenim-spektaklima/152195/