I ove godine potpore vinarima
Natječaji se očekuju u proljeće, a izmjene Nacionalnog programa pomoći sektoru vina
	U razdoblju od 18. do 23. veljače (samo pet dana) trajalo je  savjetovanje s  javnošću za nacrt izmjena i dopuna Nacionalnog programa pomoći sektoru vina za  razdoblje od 2019. do 2023. godine. Sukladno objavljenom savjetovanju, izmjene  se očekuju u kriterijima rangiranja za mjeru Restrukturiranje i konverzija  vinograda te za mjeru Ulaganja u vinarije i marketing vina.  
Novi prijedlog bodovanja za mjeru Restrukturiranje i konverzija vinograda:
| Br. | Prioritetni kriteriji | Broj bodova  | 
Najviše | Postotak | 
| 1. | Zamjena postojećeg sortimenta preporučenim autohtonim  sortama ___________________________________________ Zamjena postojećeg sortimenta ostalim preporučenim sortama  | 
4 _____ 3  | 
4 | 20% | 
| 2. | Premještanje vinograda na područja koja daju bolju kvalitetu grožđa (na nagibima) | 4 | 4 | 20% | 
| 3. | Podnositeljima prijave koji su u sustavu ekološke proizvodnje | 3 | 3 | 15% | 
| 4. | Ulaganje na područjima s prirodnim ili ostalim posebnim ograničenjima | 2 | 2 | 10% | 
| 5. | Premještanje vinograda uvjetovano izgradnjom infrastrukture ili izmjenama prostornog plana | 1 | 1 | 5% | 
| 6. | Mladi poljoprivrednik, odnosno osoba starija od 18 i mlađa od 40 godina (na dan podnošenja Prijave) koja posjeduje odgovarajuća stručna znanja i vještine te je po prvi put na poljoprivrednom gospodarstvu postavljena kao nositelj poljoprivrednog gospodarstva | 3 | 3 | 15% | 
| 7. | Podnositelj prijave koji nije koristio sredstva iz Nacionalnog programa | 3 | 3 | 15% | 
| UKUPNO | 20 | 100% | 
U novom prijedlogu bodovanja briše se kriterij prilagodbe postojećih vinograda novim tehnikama upravljanja vinogradom, dok se uvodi potpuno nova kategorija - Podnositelj prijave koji nije koristio sredstva iz Nacionalnog programa. Iz samog savjetovanja kao i iz odgovora nadležnih institucija na komentare u ovom trenutku još uvijek nije razvidno odnosi li se ovaj kriterij samo na dosadašnju prijavu na mjeru Restrukturiranje i konverzija vinograda ili na bilo koju od dostupnih mjera.
Novi prijedlog bodovanja za mjeru Ulaganja u vinarije i marketing vina:
| Br. | Prioritetni kriteriji | Broj bodova  | 
Najviše | Postotak | 
| 1. | Operacije koje doprinose povećanju učinkovitosti u  korištenju energije u poljoprivredi i preradi (fokus područje  5B) ___________________________________________ Operacije koje doprinose promjeni energetskog razreda za dva i više razreda / izgradnja novog objekta prerade minimalno razreda B ___________________________________________ Operacije koje doprinose promjeni energetskog razreda za jedan razred ___________________________________________ Operacije koje uvode ekološki održive postupke kod upravljanja sirovinama i/ili recikliranju otpada  | 
4 _____ 3 _____ 2 _____ 1  | 
5 | 25% | 
| 2. | Podnositelji prijave koji su u sustavu proizvodnje grožđa i vina sa zaštićenom oznakom izvornosti | 4 | 4 | 20% | 
| 3. | Mladi poljoprivrednik, odnosno osoba starija od 18 i mlađa od 40 godina (na dan podnošenja Prijave) koja posjeduje odgovarajuća stručna znanja i vještine te je po prvi put na poljoprivrednom gospodarstvu postavljena kao nositelj poljoprivrednog gospodarstva | 3 | 3 | 15% | 
| 4. | Ulaganje na područjima s prirodnim ili ostalim posebnim ograničenjima | 2 | 2 | 10% | 
| 5. | Podnositelji prijave koji su u sustavu ekološke proizvodnje grožđa i/ili vina | 3 | 3 | 15% | 
| 6. | Podnositelj prijave koji nije koristio sredstva iz Nacionalnog programa | 3 | 3 | 15% | 
| UKUPNO | 20 | 100% | 
U novom prijedlogu bodovanja detaljnije je pojašnjen kriterij koji se odnosi na pozitivne učinke projekta u smislu uštede energije, globalne energetske učinkovitosti i ekološki održivih postupaka. Također se uvodi potpuno nova kategorija Podnositelj prijave koji nije koristio sredstva iz Nacionalnog programa. U ovom bodovanju također nije razvidno odnosi li se ovaj kriterij samo na dosadašnju prijavu na mjeru Ulaganja u vinarije i marketing vina ili na bilo koju od dostupnih mjera.
Kriterij redoslijeda zaprimanja potpune prijave
S obzirom na iskustva iz prethodnih natječaja u kojima su mnoge projektne prijave imale identičan broj bodova i nije se mogla napraviti razlika među njima (jer takva kategorija nije postojala u Nacionalnom programu, Pravilnicima i Natječajima), u ovim izmjenama predlaže se novi način rangiranja projektnih prijava koje imaju identičan broj bodova. Naime, ukoliko ukupna vrijednost prihvatljivih prijava s istim brojem bodova premašuje dostupni proračun za mjere Restrukturiranje i konverzija vinograda odnosno Ulaganja u vinarije i marketing vina, primjenjuje se dodatno rangiranje prema redoslijedu potpune prijave u Agenciju za plaćanja.
Prihvatljive aktivnosti za mjeru Restrukturiranje i konverzija vinograda
-    ulaganja vezana uz zamjenu sorte/sorata i/ili  premještanje vinograda (aktivnosti vezane uz krčenje vinograda koji se  rekonstruira, pripremu tla, sadnju ili cijepljenje novog, rekonstruiranog  vinograda), ulaganja prihvatljiva u okviru poboljšanja vinogradarskih tehnika  upravljanja vinogradom (aktivnosti vezane uz promjenu gustoće sklopa vinograda,  promjenu potporne strukture i promjenu nagiba/razine vinograda, izgradnja  antierozijskih sustava, terasa i zidova, tehničke instalacije u restrukturiranom  vinogradu, uvođenje ili unapređenje sustava navodnjavanja)
Prihvatljive aktivnosti za mjeru Ulaganja u vinarije i marketing vina:
-    troškovi izgradnje/poboljšanja, stjecanja (kupnje)  nepokretne imovine radi prenamjene u vinarije i/ili prezentacijske i/ili  prodajne objekte, troškovi kupnje novih strojeva i opreme, opći troškovi  povezani s izgradnjom/poboljšanjem, stjecanjem nepokretne imovine i troškovima  kupnje novih strojeva i opreme, troškovi kupnje ili razvoja računalnih softvera  i kupnje patenata, licencija i autorskih prava te registracije zajedničkih  žigova
Prihvatljive  aktivnosti za mjeru Informiranje su:
- informativne kampanje, sudjelovanje na događanjima, sajmovima i izložbama od nacionalnog značaja ili od značaja za Europsku uniju, oglašavanje u medijima na tržištu država članica, izrada i distribucija informativnih materijala za tržište država članica, administrativni troškovi i troškovi osoblja korisnika
Informativne aktivnosti su prihvatljive  ukoliko se provode u okviru: informativnih kampanja koje se mogu provoditi u  institucijama, a mogu biti i audio-vizualne, događaja, sajmova i izložbi koje  okupljaju barem sudionike iz države članice na koju se projekt odnosi i na  kojima korisnik sudjeluje, u vidu informativnih štandova ili organiziranja  konferencije.
Prihvatljive  aktivnosti za mjeru Promidžba su:
- oglašavanje u medijima na tržištima trećih zemalja, odnosi s javnošću, promocija i marketing kroz: organiziranje informativnih putovanja u Hrvatsku za novinare i stručnjake u sektoru vina iz trećih zemalja, promidžba imidža Hrvatske u trećim zemljama održavanjem vinskih manifestacija, degustacija za trgovce i potrošače, promotivne prodaje u trećim zemljama, aktivnosti koje se odnose na odnose s javnošću, pressice, druge aktivnosti vezane za odnose s javnošću i troškovi agencija za odnose s javnošću koje se provode u trećim zemljama ili su usmjerene za tržište trećih zemalja, izrada promotivnih materijala za tržišta trećih zemalja i distribucija, sudjelovanje na međunarodnim sajmovima i drugim međunarodnim događanjima na tržištima trećih zemalja, administrativni troškovi i troškovi osoblja korisnika.
Sudeći po savjetovanju i objavljenim izmjenama i dopunama Nacionalnog programa, a prema planiranom rasporedu provedbe mjera, natječaji su već trebali biti objavljeni, što znači da kasne i da ih ih (valjda) očekujemo uskoro.
Više o natječaju Restrukturiranje i konverzija vinograda vina možete pronaći ovdje.
Više o natječaju Ulaganja u vinarije i marketing vina možete pronaći ovdje.
Više o natječaju Informiranje u državama članicama možete pronaći ovdje.
Više o natječaju Promidžba na tržištima trećih zemalja možete pronaći ovdje.
Više informacija o ostalim natječajima možete pronaći ovdje ili nas možete kontaktirati na brojeve telefona 01 5806 307 i 01 5806 308.